• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Ginger6

Jösses!!! Tack för info Kristine! Håller tummarna stenhårt för Sannix och hoppas allt kommer gå strålande bra. Vad spännande!

• bianca2

oj! Sjukt fantastiskt och spänannde! blir lite tårögd!

• Sole

det kommer sluta med att alla i den här tråden har packat väskan innan dagen är över

BF 26 mars
  • Ginger6

hihi ja förmodligen... köpte lite minikläder på lunchen...

• majlinsa

Jag undrar mest vad det är som bestämmer att nu ska jag ut.. En på mitt jobb fick sitt barn i vecka 26.. och jag kan inte riktigt förstå varför det blir så..

• murgrönan

jag har börjat tvätta barnkläderna....hi,hi. man blir lite nojjig. Håller tummarna för SanniXx. Känns ändå tryggt att vi är så pass långt gågna, så barnen klarar sig fint nu om det kommer ut.

Frill: jag håller med dig. När jag tidigare hört skräckhistorier om de som spruckit från slidan ända till anus så har jag tänkt att; shit, det är ju en dec., minst. Men det är ju bara några ynka cm att ta av. Men vi får vända på det och se det positivt, att det inte finns så mycket utrymme att spricka, det är ju bra det....

Var hos läkaren idag och blivit sjukskriven 50 %. men jag tror jag ska försöka jobba 75% så länge jag orkar. Jag får dåligt samvete gentemot mina kollegor när jag inte jobbar heltid. Dumt, jag vet. Någon annan som känner igen sig?
    Jag måste vara mer självisk och tänka på mig själv.

• Vivs

Oj, hjälp! Så sannixx bebbe e på väg ut! Blev också alldeles tårögd när jag läste det här! Kul, spännande och läskigt!! Får mig att bli lite stressad... ja, det kanske inte är så tidigt att börja packa väskan ändå!!

Murgrönan - varför blev du sjukskriven? Jag tycker du ska ta det lugnt och bara jobba 50%! Det är skönt att vila upp sig nu innan förlossningen! Men, jag förstår ditt dåliga samvete..jag fick också det när jag sjukskrev mig sista veckan innan havandeskapspenningen.. dessutom vart min chef arg på mig vilket inte gjorde saken bättre! Men, tänk på dig själv och ditt barn, det är ju det enda viktiga

• Sole

Murgrönan

du kommer inte få chansen igen att bara vila och tänka på dig själv som nu, så ta verkligen ut din sjukskrivning, du fick den av en god anledning och ingen tackar dig om du jobbar mer än vad du borde

BF 26 mars
  • Frill

Ojojoj, Sannixx på G! Vad spännande! Hoppas att allt går jättebra.

Kanske måste ta tag i förberedelserna som sagt.

Murgrönan, jag instämmer med övriga. Ta det lugnt! Ingen vinner på att du tar ut dig och kanske får bli sjukskriven på heltid i stället, allra minst du och barnet.

Tror det är en allmän åkomma bland yrkesfolk i vår ålder det här med samvetet och att man aldrig får vara sjuk eller hemma och att man helst ska jobba över ganska mycket även om man inte får ersättning. Sitter själv här och vet att jag kommer att ställa upp och jobba 12-timmarsdagar när tidningen ska skickas till tryck om ett par veckor, pga dålig planering från redaktören som gör att jag sitter helt sysslolös nu. MEN märker jag att sammandragningarna ökar, foglossningen blir mycket sämre eller om jag rent av blir sjukskriven så har jag lovat mig själv att det får bli arbetsgivarens problem. Undrar vad det beror på att vi är så "lojala" mot våra arbetsplatser egentligen?

• Sole

ho ho jag känner mig inte det minsta lojal nu, borde läsa igenom 4 uppsatser nu och kommentera men har inget dåligt samvete att jag surfar istället

fast det är ju iförsig skillnad på skola och jobb

BF 26 mars
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3