• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Vivs

Förvirrande det här med kudde eller inte.... jag tänkte hoppa över det och täcke. Ska köpa en sovpåse, en sån där grobag i stället.
    Skönt att Sannixx verkar må bra... dyker väl upp en liten snart!
    Ha det gott i stormen!

• majlinsa

Jag köpte både täcke och kudde från ikea. Kommer att använda kudden och vänta med täcket.. Det räcker nog med en filt tror jag..

• Frill

Hej alla, skönt att hära att Sannixx mår bra.

Bianca2, jobbigt med magsjuka. Precis som Murgrönan har jag mått lite illa, men jag tror för min del att det är pga tilltagande trängsel i magen. Som några skrev så gör det nästan ont när den rör sig därinne nu. De stackars tarmarna blir väl helt ihoptryckta.

Hur har det varit för er andra med undersökningar? Min svärmor frågade om jag var öppen nånting, och det hade jag ju ingen aning om. Och nu med Sannixx så kände jag att jag blev lite nojig. Gör de gynundersökningar rutinmässigt i slutet av graviditeten? Eller är det bara när man misstänker att nåt är fel?

• Swenglish

Frill- precis vad jag tänkte på igår! om BM ska kolla det? Jag har börjat få för mig att den ska komma ut vilken dag som helst nu...

Har satt upp skötbordet nu (fick ett gratis av en kollega) men ska fixa till det med lite lådor osv. Vi har ställt det i sovrummet, det får inte plats i badrummet. Hur har ni tänkt med placeringen? Helst skulle jag vilja ha det nära vatten, tror inte tvättlappar är så jättebra i längden med alla kemikalier osv.

• majlinsa

Swenglish: Det finns ju tvättlappar av tex papper som är inte är behandlade med något som man kan blöta ned.. Men jag har också börjat fundera på detta med kemikalier och så

• Ginger6

God morgon mammor! Lustigt, vi verkar alla ha samma mönster för tillfället. Har precis som Sole varit på Ikea & Babyland i helgen och handlat "startkit" med bland annat spjälsäng, skötbord, badbalja etc. Så mysigt att få hem det! Upptäckte också att det stod +1 på täcket och kudden, har inte bestämt om vi ska använda det eller inte. Var sen på profylaxkurs igår kväll. Det var superroligt och nu känner man sig än mer peppad inför förlossningen. Tråkigt att det är så långt kvar, börjar bli otålig! Ha en bra dag alla & krya på dig Bianca!

• majlinsa

Jag satt och funderade på Sannixx, vilket sjukhus hamnade hon på? Är hon på Ds eller är det närmare till ks eller hs? Jag kan inte ens placera vart tyresö ligger..

• Frill

Vi ska köpa ett skötbord som man sätter på badkaret för att få plats. Men kompisar som har skötbordet i andra rum har helt enkelt tagit dit lite ljummet vatten i en skål. Annars tror jag inte att oparfymerade tvättlappar är nån fara?
    För tillfället är det badrummet som det handlas åt, men så fort det är klart ska den seriösa bäbis-shoppingen sätta igång
    (Tips på affärer som säljer snygga badrumsskåp tas gärna emot...)

Har just anmält oss till föräldrakurs. Två tretimmarspass på dagtid 30-31 januari på Södermalms mvc. Nu gäller det bara att den blivande pappan också har tid att gå då.

• Medusa2001

Hej allihop!

Hoppas allt är bra med Sannixx och babyn!

Stackars Bianca, fy fan för kräksjuka, pyton, kräkas är verkligen det absolut värsta som jag kan tänka mig, peppar, peppar...

Jag mår fortsatt bra, lite tyngre i fötterna, blir kanske lite fortare mätt, men det är ju petitesser jämfört med hur andra kan må i åttonde månaden. Får hela tiden kommentarer om att min mage är så liten, vad säger andra om er mage? Lite störande med alla kommentarer från folk som jag inte känner närmare än som bekanta.

Jag träffade en mycket trevlig läkare på SÖS i fredags (Lena Holzman) och vi hade ett bra samtal rörande min ovilja och rädsla för en vanlig förlossning, och en bit in i samtalet kom vi till den s k kärnan till varför jag känner som jag gör. Hon förstod mig och jag är beviljad snitt. Besked om datum kommer denna vecka, vilket blir 7-10 dagar innan bf 19 mars. Känner en enorm lättnad...

Helgen har varit jätteskön och tillsammans med vänner, härligt! Det blev dock inga inköp av babygrejer, men vi har tänkt oss ett besök till IKEA och Babyland kommande helg. Har skötbord, vagn, säng och sånt, men behöver madrass, sängkläder, plastfrotté, babysitter, Baby Björn bärsele, skötväska, m m. Och babykläder förstås!!

Swenglish, har du bokat bord på Indira än? Jag är på enligt tidigare lista.

Ha en fin dag!

• Hellur

Hej allesammans!

Jag följer gärna med på den träff när ni bestämt. Men när är den?

Är så roligt när man läser alla era inlägg, alla verkar vara i samma tankar som mig och jag känner igen mig.
    Har tyvärr legat sjuk i 2 veckor så vi har inte komit iväg och gjort de inköp vi planerat. Men till helgen tänkte vi tag i det ordentligt. Är så otroligt mycket saker att införskaffa.
    Känner mig också lite orolig om barnet får för sig att komma nu, speciellt när man inte inhandlat allt ännu.
    Längar något oerhört nu! Har börjat räkna ner antal arbetsveckor som är kvar och har redan gjort i ordning allt för bebben hemma i huvudet, trots att vi inte köpt så mycket ännu.

Stackare som har magsjuka. Hoppas du mår bättre nu. Är livrädd för att få det. Att kräkas är det värsta jag vet överhuvudtaget, men nu när man är gravid blir man extra orolig.

Nu måste jag återgå till mina surhögar som vuxit under min sjukfrånvaro. Trist!

Hoppas ni alla har en bra dag!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3