• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Hellur

Grattis Medusa. Nu har du verkligen en "deadline" då du vet att den kommer. Vi andra får ta en dag i taget och vänta in tills den är redo att komma ut.
    Varför ska du göra snitt?

• Hellur

Var hos BM i går och just nu ligger bebben i säte. Inget att oroa mig för ännu enligt BM, då det är ca. 4 veckor kvar tills den ska ligga med huvudet neråt.
    Men om den nu inte väner sig så blir man skickad på ultraljud där man gör en bedömning av om man ska försöka vända den eller ej.
    Men kan då tänka mig snitt istället.

• Sole

Ginger6

tack för infon! ska bli kul att se vad BM säger idag om hur den ligger!

Idag har jag haft en lyxförmiddag, varit och simmat och sen åt en god lunch ute, nästa kurs börjar ju inte förrän om en vecka

Ok ska man föda på Södra så får man sniffa lustgas, det är så det funkar

är det någon annan än jag som har fått ont i ett bröst? Jga har en smärta som kommer och går lika snabbt i mitt högra bröst, gör rätt ont faktiskt

BF 26 mars
  • Frill

Hejsan, inga onda bröst (bara läckande) och ingen vibrerande känsla mot blygdbenet. Däremot är jag öm PÅ blygdbenet, och det gör framför allt ont när jag går. Funderade på om det var ett tecken på att huvudet buffat ner sig, men det är nog bara foglossning som har flyttat runt. Fick låna ett resårbälte av en arbetskamrat igår, nu ska jag bara komma ihåg att använda det.

Annars är vårt stora problem just nu badrummet. Reparatörerna upptäckte fukt runt ett rör, och när föreningen var där och kollade insåg de att stambytet från 84 var ett fuskjobb!!! Så nu måste förmodligen vår lägenhet och de två ovanpå stambytas igen Vi kan alltså inte bygga klart innan vi vet vad som händer, annars riskerar vi att allt nytt fint får rivas upp igen. Är rädd att det kan ta en halv evighet innan föreningen rett ut allt med gamla byggfirman (23 år sen ju), bestämt vad de ska göra och vem som ska göra det. Och under tiden har vi inga duschmöjligheter i lägenheten.
    Försöker intala mig att folk klarar att ha bäbisar i husvagnar och i lerhyddor, men det känns verkligen inte särskilt roligt alls. Bajsbadrum

• Sole

Frill

det låter väldigt likt foglossning du har!

usch vad jobbigt med badrummet, sånt vill man ju inte hålla på med precis innan eller när man har en liten nyfödd!

vis ka ju också ha renovering här och ringde och pratade med värden och det blir defentitivt inte innan mars och det är skönt!
    dessutom sa hon att målarna ringer först för att få komma och kolla och man bokar sen tid med dem, såå skönt!

BF 26 mars
  • Vivs

Usch, vad besvärligt, Frill! Men, du verkar ju tänka positivt så nog kommer du på en bra lösning

Öm på blygdbenet är jag också och det är foglossning.. när barnmorskan ska mäta magen gör det jäääääätteont när hon trycker där!

Annars har jag varken problem med läckande eller onda bröst! Kan känna lite svag värk ibland i något bröst men det brukar gå över efter någon dag..

• Frill

Tjoho, nu fick jag i alla fall en god nyhet! När man har ett nystartat företag kan man få tillfälligt höjd SGI eftersom det oftast tar ett tag innan man får igång ruljangsen. Och nu ringde de från försäkringskassan och sa att min förfrågan om höjd SGI gått igenom!!!

Sole, vad skönt att du inte behöver leva på helspänn över att det ska ramla in reparatörer när som helst.

Jag är tacksam över att vi i alla fall bor i en trea. Så OM det blir så illa som jag befarar, så får hela lilla familjen bo i gästrummet (det är sovrummet som allt byggdamm hamnar i nämligen, så det känns inte särskilt barnvänligt) med en provisorisk skötplats på sängen. Bäbisen får bada i en balja när det behövs, och vi får duscha i föreningens bastu. Vi har tack och lov separat toalett, så handfat och vatten finns ju både där och i köket. Det borde kunna gå om det rör sig om en kortare tid (Positivt tänkande på hög nivå )

• Sole

Frill

skönt att du tänker positivt iallafall, inget blir ju lättare av att man ser allt negativt.
    hoppas det blir en bra lösning för er!

BF 26 mars
  • Hellur

Usch vad jobbigt med badrummet Frill. Kan inte vara roligt med en liten bebis. Hoppas det ordnar sig snart för er.

Inga onda eller läckande bröst här heller. Men lite foglossning har jag, fast på mig är det mer som smärtor och krämpor i underlivet, peppar peppar så kommer de inte ofta.
    Däremot har jag ont i ryggen, speciellt på jobbet. Min stol är kass, trots att det är en "ergonimisk" stol. Inte gjord för mig helt enkelt.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3