• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Sole

Swenglish

det känns som min bebis spjärnar emot i magen och rumpan putar rakt ut så det känns obehagligt. Hoppas verkligen BM kan känna hur den ligger när jag ska dit snart!

Jag brukar också ligga på ryg goch blir lite yr emellanåt av det, är det syrebrist då?
    Ska man inte ligga på rygg alls??

Förresten, skulle vi alla träffas på tisdag?
    Vart det bokat på den där indiska restaurangen?

Nu ska jag till BM, vi hörs senare!

BF 26 mars
  • murgrönan

Stackars dig frill. Känns som dusch är något jag inte vill vara utan just nu. Men du har ju inget val liksom...
    Jag håller med om kassans regler. Det stora frågan är VARFÖR? hi,hi. Det är därför det är så krångligt att hålla reda på, det är liksom inte logiskt.

Kan också få en huggande känsla i brösten, men inte varje dag. Känns ganska obehagligt.

I morgon ska jag till BM igen. Känns mysigt att gå dit på något sätt. Att få lyssna på hjärtat och få en bekräftelse att allt är bra.

Jag känner lillans fötter under revbenen på höger sida. Inte skönt.

• Frill

Hurra! Min man ringde just och berättade att "våra" reparatörer fått godkänt från föreningen att dra om rören i vår lägenhet och ner i källaren, och så får föreningen stå för merkostnaden. Det betyder att vår badrumsrenovering bara blir lite fördröjd, och vi behöver alltså inte vänta på krångliga utredningar, upphandling av ny stamrenoveringsfirma osv. Otroligt skönt!!!

Medusa, vad skönt att du har fått igenom ditt snitt!

Swenglish och Sole, jag känner ibland när jag ligger på rygg som att blodet rusar upp till huvudet. Sov alltid däckad platt på rygg tidigare, men nu är det mest sidläge med kudde under magen och mellan knäna.

Ah, nu leker livet igen Beviset för att inte alla plötsliga humörsvängningar är graviditetsberoende

• Sole

hej är nu tillbaka från BM!

Bebisläge: har vänt sig neråt (skönt!!)
    sf-mått i v 31 är 33 så vi har fått tid för tillväxt-UL, tänk om det är en ny Karelin där inne? Förvånad

blodsocker var kanon (trots glass i eftermiddags Skrattande) och järnvärde bättre än någonsin TROTS jag ständigt glömmer ta mina järntabletter, det kanske är det som är tricket??

Annars tycker hon att jag är "väldigt mkt mage" och känns som jag har en del luft i magen vilket gör att jag nog aldrig kommer kunna känna kroppsdelar tydligt, det är lite trist.

Frågade henne om ryggläge och hon sa att det är ingen fara lls för varken mig eller barnet, min kropp säger ifrån i god tid när jag inte kan ligga på mage längre.

Konstigt att min mage vuxit så mkt hon tyckte ändå att jag gått upp rätt lite (13 kg), men jag funderar på om det kan bero på att jag blivit en godisråtta och äter alldeles för mkt socker? Det syns ju dock inte på mitt blodsocker som är bra.

BF 26 mars
  • Vivs

Härligt, Frill, då löser det sig ju!

Jag känner också bebis fötter på höger sida, under revbenen eller mot revbenen ibland.. känner verkligen att det är en liten fot! När jag försöker ta tag i den drar hon undan den.. hi hi.. lite kittlig kanske
    Ibland känner jag också att hon typ spjärnar emot, försöker väl sträcka ut sin ihoptryckta lilla kropp.. stackars bebisar, inte kul att ligga helt vikta..

Jag känner inte som ni gör när jag ligger på rygg, däremot känns det som jag andas ännu sämre så jag brukar hålla mig på ena eller andra sidan, trots att det nu börjar kännas tjatigt att alltid sova på samma sätt!

Ja, Sole, det är bokat bord på Indira (hette det väl?), kl sex den 23e!

• Vivs

Förresten, skönt att bebisen vänt sig rätt! Jag var lite nyfiken ska jag erkänna
    Jag äter också för mycket socker tror jag..men det är sååå gott och inget fel på mitt blodsocker för det...

• Björklöv

Hellur - Tycker att du ska försöka få en bättre stol, men tillsvidare så skickar jag vidare tipset jag fick av en sjukgymnast igår... Sitt inte ned längre än 30 minuter åt gången! Ställ dig upp och gå runt i någon minut var 30:ende minut så kan det lindra lätta lite på det ryggonda.

Håller med många andra här på tråden att ibland spjärnar bebisen i magen så man tror att h*n är påväg ut genom magen Igår vid middagen fick jag inte alls sitta "normalt" utan var tvungen att sitta jätterak, nästan lite bakåtlutad för att överhuvudtaget få i mig maten

Nu bär det av till Umeå för en långhelg hemma hos mina föräldrar. Ska bli såååå skönt, även om jag inte riktigt ser framemot flygresan...

• Sole

Björklöv

Så får jag också sitta nuförtiden!

har sovit uruselt inatt, vaknade vid 02 av en hemsk dröm där maken hade hittat en annan tjej som flyttat in hos oss och han ville varken ha mig eller barnet och till råga på allt skulle jag bli deras städerska!

Efter det kunde jag inte somna om förräns vid femsnåret och jobbar hemifrån på fm så jag är rätt mör....

kollade runt lite på FL ang. tillväxt-UL som inte berodde på grav.diabetes och det verkar som de som haft stora magar fått normalstora barn ändå, skönt med tanke på den stundande förlossningen!
    Ska bli kul att se han igen den 1 feb på UL

BF 26 mars
  • bianca2

jag var ju på tillväxt-ul i förrgår! det var så mysigt även om den lille rackaren vägrade visa kön
    var på vattengympa för gravida igår. så skööönt!!
    Och sen har jag fått reda på att vårt lägenhetsbyte har gått igenom!! så i början av mars borde vi kunna flytta in i en fin gammal stor 3a me´d kakelugn i gamla råsunda! Är så GLAD!!!! Inte perfekt timing för flytt men det struntar jag i! vi får hyra flyttgubbar helt enkelt! Går in i v 33 idag. ha en bra dag. Kram kram

• Sole

bianca2

grattis till lägenhetsbyte!

har du någon bild från ditt senaste UL? Ser man hela bebisen på en gång på skärmen eller är den för stor?

Vad får man veta på tillväxt-UL?

BF 26 mars
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3