• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Björklöv

Indira ligger på Bondegatan. Närmaste T-bana är Medborgarplatsen och så gårm man längs Götgatan tills man stöter på Bondegatan, så öigger den en liten bit upp på vänster sida. Beställ och betala direkt i baren när ni kommer in och kom ner i källaren! Ska bli kul!
    Middag Indira 23/1 18.00 (träff för dem som vill kl 17.45 T-bana Medborgarplatsen mittemot McDonalds)

Swenglish
    Sole
    Bianca2
    J79
    Pippil8
    Vivs
    Frill
    Majlinsa
    Lillie74
    Ginger
    Medusa
    Björklöv

Kanske i senaste laget att lägga till sig, men en mage till ska väl gå att klämma in Har inte haft möjlighet att läsa/skriva tidigare. Och nu ska jag på grav.Yoga!

Ses ikväll!!!

• Vivs

Ha ha.. Bianca, vad förvirrad du är
    Det blir kuuuul att ses! Jag är lite nervös... har inte varit på internet-dejt förut

• bianca2

ja! visst e jag
    Jag har heller aldrig varit på nät-date! spännande. och vi verkar ju bli rätt många. kul!

• Sole

jag har varit på internetdate förr i världen då man var singel o hängde på spray date, mne det här är första internetgruppdaten för mig 

nu är det ju lätt att känna igen varandra iallfall

BF 26 mars
  • Swenglish

Ska bli kul ikväll! Jag hade bokat 14, så jag tror inte att jag ringer och ändrar ifall nån mer vill hoppa på i sista sekund! Jag tror nog att vi hittar varandra!

Vi var på andra delen i föräldrautbildningen idag, jättebra tyckte vi, det handlade om amning och första tiden med barnet. iallfall jag har läst jättemycket om graviditet och förlossning men inte så mycket om när barnet väl har kommit, om skötsel osv. Idag ska jag ta det lugnt, städa lite och vila upp mig inför kvällen!

• Ginger6

Nä internetdejt är lite läskigt, men några av oss har ju redan checkat av varandra och verkar inte vara några ruggiga typer. (bara tjocka... )

• murgrönan

Jag har också varit på föräldrarutbildning idag. Det var riktigt bra faktiskt. Jag suger åt mig alla tips och råd jag kan få. Vi pratade smärtlindring och vård av barn vid hemkomst.

Ha det så trevligt ikväll nu, och ät lite för mig också!

• Medusa2001

*skrattar*
    Jag har inte heller varit på "nätdejt" tidigare - det ska bli kul att ses och äta lite gott samtidigt!
    Min man skakade på huvudet och trodde att jag skämtade när jag sa att jag skulle träffa er ikväll. Han tycker att det kul för min skull, men lite skeptisk.

Vet inte vad han fått för sig, men jag har inte pratat så mycket om "min" Familjelivsgrupp utan haft det som mitt eget nätverk under graviditeten.

Hur har era män/killar reagerat?

Är på jobbet och kommer direkt därifrån till Indira. Ska försöka att inte fluffa godis och choklad på eftermiddagen, vill vara hungrig tills i kväll.

Ha det bra - vi ses!

• Vivs

Min kille är förvånansvärt postitiv till vår träff Han tycker väl det är skönt att jag går ut och ältar graviditetskrämpor med några i samma sits så han slipper höra allt
    Nejdå, men han själv brukar åka MC på somrarna, de har också sånt här Forum de pratar i och träffas och åker tillsammans ibland så för honom är det kanske inte så konstigt..

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3