• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Sole

min tycker att det är lite kul att retas med mig att jag är inne på FL, han vet ju att jag hängde dygnet runt på Bröllopstorget innan vi gifte oss i somras

Just nu är han på UGL-kurs och bor på internat hela veckan(vilket jag inbillar mig kommer vilja göra att han kommer hem och vill skiljas, det har jag hört historier om) så han har säkert glömt att vi ska träffas ikväll.

Nä skämt å sido, jag saknar honom mycket mer än vad jag brukar göra när han är bortrest, måste ha med graviditeten att göra!

Nu är klockan snart halv tre och jag har sovit 1 1/2 timme på soffan och har glömt vad jag skulle göra idag....ja visst ja! Börja läsa den där engelska boken om organisationer som hojtar på mig i vardagsrummet
    Tycker för varje kurs att de tar rekord i hur mkt litteratur vi ska läsa, men de här är de sista 6 p innan mammaledighet och det är skönt!

BF 26 mars
  • Swenglish

Min man skrattar också, han fattar inte grejen riktigt med att träffa "okända" människor...

Sole- jo, retad blir man ju, först för "Brollopstorget" och sen "Family life" (han är engelsman)... Vad är UGL-kurs?

• majlinsa

Hemma en liten snabbis..

Min sambo tycker att det är bra att jag ska träffa er, då jag tycker det är jobbigt att träffa nya människor och ännu värre en grupp.. Men när jag väl sitter på tunnelbanan hem så kommer allt kännas bättre..

Hoppas på en trevlig kväll, god mat och underbart sällskap

Har varit hos bm nu, alla värden såg så fina ut, huvudet ligger neråt och så.. Men jag är otroligt rädd inför förlossningen så nu skall jag träffa en läkare om ev ett planerat kejsarsnitt..

• Sole

majlinsa

då kanske det är skönt att du möter två innan och resten på restarurangen?
    Du har ju mitt nummer om det skulle vara nåt, tror förresten vi alla är nervösa .-)

Swenglish

UGL betyder utveckling - grupp-ledare och man lär sig utvecklas som ledare och medlem i grupper. Tydligen ska den vara mentalt jobbig då man först "bryts ner" för att sen byggas upp. Men han var vid gott mod igår iallafall när jag pratade med honom!
    Skulle faktiskt gärna själv vilja gå kursen!

BF 26 mars
  • majlinsa

Sole: Det är en klar fördel..
    Men jag tror det kommer gå bra.. Alltid första gången som är jobbigast

• Swenglish

Majlinsa- precis, första gången är värst! Men vi är alla väldigt trevliga och snälla!

Sole- den låter verkligen spännande den kursen!

• majlinsa

Swenglish: Är någon elak så trycker jag på deras kissblåsa då är dom snabbt snälla igen :p

• Swenglish

Majlinsa- känslig som är kommer jag börja storböla direkt så det är nog en bra taktik!

• Sole

ja verkligen!

fast den där historien om killen som omvärderade sitt liv efter den och skiljde sig och bytte jobb känns ju inte så uppmuntrande, fast innerst inne är jag ju inte orolig...

det som verkar vara så spännande är att man får väldigt mkt feedback på sig själv som person samt att man lär sig att ge feedback till andra.

BF 26 mars
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3