• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Sole
    Hellur skrev 2007-01-19 15:35:07 följande:
    Har också börjat få tillbaka tröttheten. Den kommer sakta smygande. Har även börjat få lite sömn svårigheter. Går upp några gånger på toaletten per natt, och ibland kan jag inte somna om om det är runt 3-4 tiden, hur trött jag än är. Dessutom har jag börjat må lite illa. Det kommer och går. Som inatt låg jag vaken och mådde illa bra länge. Är så rädd för att få kräksjuka, men hoppas att det är graviditeten.
    Ditt illamående äär förmodligen gravidtiteten, det fick jag förklarat av mig när jag började må illa sent. Alla organ kläms ihop och får mindre plats vilket kan orska illamående.
    Frill skrev 2007-01-19 17:32:41 följande:
    Hellur, vi är i samma läge som ni. Vi har beställt barnvagn och thats it, mer eller mindre. Men nu har jag börjat småköpa lite kläder, hittade billiga bodys på Lindex igår, och faktiskt hade de några som varken var ljusblå eller rosa.Soffy, visst är det kul med badrumskaos! Men man får tänka på hur fräscht och fint det kommer att bli sen.Bianca, grattis till lägenheten. Det låter ju toppen!Vi ska inte till Sirap och bruncha, däremot till Kumla herrgård i Tyresö. Fast på söndag. Verkar vara ett populärt gravidnöje
    vi ska ockås bruncha imorogn, det gör vi ioflrsig ganska ofta, tycker det är ett supertrevligt sätt att umgås med vänner! Dock ska vi till Kaknästornet o bruncha imorgon, det ska bli kul att se om det är trevligt!!

ha en skön brunchdag alla!
    BF 26 mars
  • Swenglish

Oj, vad ni brunchar! Vill gärna ha tips på "bästa" stället! Kan man boka bord? Är det kbökfullt? Vad kostar det? Tack!

Vi har ätit skön frukost hemma och ska ge oss ut i kylan och köpa skötväska.

Majlinsa- lycka till med utförsäljningen, att köa i 5 timmar låter ju inte så skoj!

Hellur- håller på med exakt samma som ni-fixar om klädkammaren till barnkammare!

Börjar som många av er bli trött nu, tänk att den ska stanna inne ca 5 veckor till! Trodde faktiskt inte att jag skulle tröttna men det är precis vad jag håller på att göra! Längtar efter bebis mer och mer! och sååå nyfiken på om det är en pojke eller flicka! Folk har börjat gissa hejvilt på magen och det är verkligen olika "stensäkra" bud på pojk- och flickmage!

Det vore nog bra om ni rkar skriva upp er på en sista lista om tisdagen så jag lkan ringa och säga exakt hur många som kommer. Tack!
    Indira ligger på Bondegatan. Närmaste T-bana är Medborgarplatsen och så gårm man längs Götgatan tills man stöter på Bondegatan, så öigger den en liten bit upp på vänster sida. Beställ och betala direkt i baren när ni kommer in och kom ner i källaren! Ska bli kul!

Middag Indira 23/1 18.00

Swenglish

• Sole

Middag Indira 23/1 18.00

Swenglish
    Sole

BF 26 mars
  • Sole

Swenglish

Det finsn massor med trevliga brunch-ställen, och det är rätt bra att boka innan.

Favoriter:
    Hasselbacken (rätt dyrt (tror ca 250) och fina linnedukar) men där finns ALLT!
    Fåfängan ovanför Vikingterminalen, litet, mysigt och grymt gott! Pris kommer jag ej ihåg
    Rival (hotellet) runt 200 kr, trevligt men inget superspeciellt

Det är några tips iallafall!

Café String på söder är ett typiskt söderhak där man äter brunch för 65 kr, helt ok!

BF 26 mars
  • bianca2

Åh! min kompis åkte in i natt till förlossningen! slemproppen hade gått och värkarna var på g! hon hade bf i söndags och det är så spännande! snart är det vi!!!
    Ska oxå bruncha
    Och lillen: FINT m takvagga. vi har oxå tittat på en sån. vi har inte supermycket pengar just nu och att flytta kostar ju alltid lite och så ska vi köpa en soffa. den vi har just nu är lånad och ful.

Kul med middag! i en hundradels sekund funderade jag på hur vi skulle känna igen varandra

Middag Indira 23/1 18.00

Swenglish
    Sole
    Bianca2

• J79

Middag Indira 23/1 18.00

Swenglish
    Sole
    Bianca2
    J79

• Swenglish

Tack Lillenlillen och Sole för brunch-tips!

Vi ska ge oss ut i snö-ovädret på kalas...

Lycka till alla ni som håller på med renoveringar!

• majlinsa

Hittade lite grejer på stadium idag.. Helt jkart värt att stå ute i kylan i 3½ timma..

Vi kommer även att flytta i mars/april, till Vallentuna..

• Pippil8

Har inte varit inne här på en vecka typ så nu har jag massor att läsa ikapp. Lägger till mig på Indira-listan. Var det Bondegatan?

Middag Indira 23/1 18.00

Swenglish
    Sole
    Bianca2
    J79
    Pippil8

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3