• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Pippil8

Men Sannixx - GRATTIS till den söta lilla tjejen!! Vad underbart att du har fått träffa henne! Jag har inte läst alla sidor bakåt, men jag hoppas allt har gått bra och att ni mår bra båda två nu!

Swenglish - föräldrakursen på Bm gamla stan - vad innehåller den? Jag går ju också där men jag har inte fått erbjudande om någon annan kurs än den förlossningsförberedande på BB Stockholm. Lite förbryllad bara.

Ska bli kul träffa er och spana in magar på tisdag

• SanniXx

Undra om man ska ta och följa med på middagen iaf.. Hmm.. Jag vill men problemet är att ja pumpar var 3:e timme.. Även fast man inte har barnet hos sig dygnet runt så har man ett jobb.. hehe

= Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 =
  • Sole

Bianca2

det blir en enkel internetdate, inte behöver vi blommor i kavajslaget för att känna igen varandra

För övrigt har jag verkligen haft en skit-dag!
    Maken segar som vanligt på att göra sig iordning så vi blir sena till våra kompisar som vanligt och jag hatar att vara sen! Han blir sur för att jag är tjurig och jag börjar gråta. Sen blir jag ännu mer ledsen att kursboken som jag skulle köpa var slut på Akademibokhandeln som vi stressade till innan vår lunchdejt och som han fick gå in och köpa (kändes inte så aktuellt att gå in med tårarna rinnades och röda ögon)

Efter lunchen åker vi till Kista galleria för att hitta födelsedagspresent till svägerskan som vi skulle på middag hos och jag har ont i ryggen, känner mig stor tjock, otymplig, sura uppstötningar och blir ännu ledsnare att det kommer bli ännu värre de 2 mån som är kvar så jag gråter igen i bilen på väg därifrån.

Efter middagen tjatar några av hans kompisar att vi ska möta upp dem på Clarion och jag bara orkar inte var mer social idag. Helst hade maken velat bjuda hem dem, men där sa jag nej. Så nu har jag skjutsat honom till Clarion (vilket väder det är ute!!) och det är skönt att vara ensam hemma men ändå känner jag för att bara sätta mig och gråta. Känner mig bara ledsen och deprimerad, inget känns bra! 

Ledsen att det blev långt….

BF 26 mars
  • Sole

sannixx

klart du ska med om du vill och kan, pumpa kan du ju göra på toa

BF 26 mars
  • Vivs

Hej på er!
    Lägger in mig på listan...

Middag Indira 23/1 18.00

Swenglish
    Sole
    Bianca2
    J79
    Pippil8
    Vivs

Majlinsa - vart i Vallentuna ska ni flytta? Där är jag uppvuxen..funderar faktiskt på att flytta dit igen så småningom

SanniXx - om du kan, så följ med på middagen!

• Frill

Sole, vad jobbigt. Hoppas du är gladare nu. Har själv haft gråtdagar, bland annat när jag läste en skämtsam bok om allt kroppsligt som förändras av graviditeten... Först skrattar man, sen inser man att det ligger en hel del sanning i det som står och så börjar man gråta
    Vi har haft en lugn mysdag i soffan, avbrutet av städning och mosterbesök med semla, och det kändes lite sorgligt när jag insåg att såna dagar förmodligen kommer att var extremt sällsynta i framtiden.

Middag Indira 23/1 18.00

Swenglish
    Sole
    Bianca2
    J79
    Pippil8
    Vivs
    Frill

• majlinsa

Vivs: norrgården hette området..
    Hittar inte alls i stan eller känner någon men det ska man väl ändra på hoppas jag

• Swenglish

ndira ligger på Bondegatan. Närmaste T-bana är Medborgarplatsen och så gårm man längs Götgatan tills man stöter på Bondegatan, så öigger den en liten bit upp på vänster sida. Beställ och betala direkt i baren när ni kommer in och kom ner i källaren! Ska bli kul!
    Middag Indira 23/1 18.00

Swenglish
    Sole
    Bianca2
    J79
    Pippil8
    Vivs
    Frill

Nu klistrade jag in vägbeskrivningen också!

Sannixx-kul om du kommer!
    Sole- är också helt gråtfärdig för minsta lilla nu! Hormoner...

PippiL8- den kursen som är på BM gamla stan är för dem som inte föder på BB Sthlm och jag tror den innehåller samma sak som kursen på Danderyd fast i mindre grupp (vi var ca 10 par).

• majlinsa

Jag kommer gärna på tisdag och äter, får jag haka på någon vid medborgarplatsens t-bana och gå till resturangen med?
    För jag hittar inte i stan och gatorna säger mig ingenting..

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3