• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Lillenlillen

Bianca: En trea med kakelugn i Gamla Råsunda KAN liksom inte bli fel. Bästa bästa man kan få ju! Vi har bara en tvåa i samma område men vi inser att det kommer bli trångt.

Köpte en takvagga (helt fantastiskt fin) men inte mest för att den var fin.. Eller ja jo okej lite mest därför.. Men också för att spara golvyta men nu vet vi inte ens om vi har takyta nog för den :D Hjälp! Fattar inte hur mina föräldrar klarade sig i en etta till jag var 1,5. Uppenbarligen andra tider då!

• Lillenlillen

Hellur: Vi var också på profylaxkurs (Annas) för ett par veckor sedan. Har dock inte tränat som jag borde, illa! Men jag tror och hoppas också att man kommer att ha mycket nytta av inte bara andningen, utan också infon om hur det går till med allt osv.

Delvis beroende på att jag börjat bli sådär bedövande trött som man är typ när man håller på att bli sjuk fast jag vet att jag inte är på väg att bli sjuk. Det verkar som att en del går tillbaka till sitt illamående mot slutet och jag går väl kanske tillbaka till min trötthet? (sov bort praktiskt taget HELA sommaren 2006).

• majlinsa

Sole: vi bad henne kika lite om hon kunnde se könet.. och man kunde se hela paketet

• Hellur

Har också börjat få tillbaka tröttheten. Den kommer sakta smygande.
    Har även börjat få lite sömn svårigheter. Går upp några gånger på toaletten per natt, och ibland kan jag inte somna om om det är runt 3-4 tiden, hur trött jag än är.

Dessutom har jag börjat må lite illa. Det kommer och går. Som inatt låg jag vaken och mådde illa bra länge. Är så rädd för att få kräksjuka, men hoppas att det är graviditeten.

• Hellur

I helgen ska vi börja med alla inköp av bebis saker. Har bara köpt, eller rättare sagt beställt, barnvagn hittills. Håller på att göra om vår klädkammare till barnkammare, det blir klart nästa helg, så då har vi någonstans att göra av allt vi köper. Även om barnet kommer sova i vårt rum så är det skönt att ha det målat och klart när det kommer, då kan vi koncentrera oss på barnet och dessutom börja fylla barnkammaren med barnets saker.

Har gått igenom djungeln av barnvagnar. Nu ska vi in i nästa, bilarnstol och spjälsäng. Har inte läst på ordentligt, men vad gäller spjälsängar verkar det inte vara många som är godkända.

• Sofffy

Hallå tjejer!

Är här inne o spanar för jämnan för o se hur det går för alla, men hinner aldrig ta mig tid att skriva ngt för man har så fullt upp. Ska (förmodligen) få en liten flicka den 19:e mars och allt är uppochner:

Vi köpte vår drömlgh på Kungsholmen i maj förra året och blev lovade att det skulle bli stambyte typ i aug, men de sköt upp det till nov och nu till jan. Så nu har de börjat riva ut både kök o badrum så lgh ser ut som en byggarbetsplats, så vi kan inte bo där, och det kommer inte bli klart förrän tidigast 9 mars.

Nu bor vi tillfälligt i en sunkig etta på birger jarlsg, är såå rädd att bebisen kommer tidigare o allt blir kaos. Har inte hunnit köpa ngt till bebisen än för det vart så fullt upp med att bestämma vad vi ska ha till kök och badrummet och all oro för renovering har gjort att allt kring bebisen liksom kommit i skymundan. Åhh låter säkert som värsta ilandsproblemet, men det e då faan att allt sker samtidigt.

Nu när man håller på o renoverar hemma också vill man ju inte va där o inte vill man va i andra lgh heller så jag jobbar fortf heltid.

Åhh sorry tjejer va bara tvungen att kräkas av mig lite. Kan tänka mig att det finns fler än jag som börjar bli hispiga nu när det börjar dra ihop sig.

Såg att Medusa skulle äta brunch på sirap i morgon. Jag har också bestämt att äta brunsch där i morgon med några vänner, så om ja ser ngn med stor mage så vet jag att det är du

Hoppas att ni mår bra alla och att ni får en härlig helg!

/Sofia

• Frill

Hellur, vi är i samma läge som ni. Vi har beställt barnvagn och thats it, mer eller mindre. Men nu har jag börjat småköpa lite kläder, hittade billiga bodys på Lindex igår, och faktiskt hade de några som varken var ljusblå eller rosa.

Soffy, visst är det kul med badrumskaos! Men man får tänka på hur fräscht och fint det kommer att bli sen.

Bianca, grattis till lägenheten. Det låter ju toppen!

Vi ska inte till Sirap och bruncha, däremot till Kumla herrgård i Tyresö. Fast på söndag. Verkar vara ett populärt gravidnöje

• Frill

Hellur, vi är i samma läge som ni. Vi har beställt barnvagn och thats it, mer eller mindre. Men nu har jag börjat småköpa lite kläder, hittade billiga bodys på Lindex igår, och faktiskt hade de några som varken var ljusblå eller rosa.

Soffy, visst är det kul med badrumskaos! Men man får tänka på hur fräscht och fint det kommer att bli sen.

Bianca, grattis till lägenheten. Det låter ju toppen!

Vi ska inte till Sirap och bruncha, däremot till Kumla herrgård i Tyresö. Fast på söndag. Verkar vara ett populärt gravidnöje

• Frill

Sorry, dubbelklickade.
    Trevlig helg alla!

• majlinsa

Det brann ju i Södertälje för ett tag sedan, idag ska jag köa för 75% utförsäljning..

En kompis stod igår från 10-15,30 då hon äntligen fick komma in, jag hoppas de blir lite mindre idag då vi kommer innan öppning.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3