• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Sole
    Lillenlillen skrev 2007-01-21 11:37:00 följande:
    Apropå att börja gråta så gråter jag väldigt sällan annars men... Häromdan skulle min kille och jag bort på middag så han hade ett par öl i en Systemetpåse som han svingade fram och tillbaka. Jag sa (insinuerandes att han kanske inte skulle skaka dem men med ändå glad ton):- Kul när du ska öppna de där, det kommer ju spruta öl överallt! Hans svar:- Men ja mamma (och slutar svinga påsen)Sen tittar han rakt fram och går lite lite fortare än jag under kanske 25 meters promenad, typ som att han är sur. Och jag börjar gråta(!). Så möter vi min kusin som frågar varför jag gråter (då inser min kille att tårarna rinner och ler vänligt för att han på nåt sätt tycker jag är lite komisk men kanske tycker han väl jag är lite söt med).Jag:- Ja, nej det var ingenting. Jag är visst lite känslig...Man är ju ett nervvrak! Kunde visserligen skratta åt det i efterhand men just då var det blodigt allvar!
    Skönt att det är fler som gråter för ingenting

förra gången jag grät var när vi var på IKEA och skulle köpa nytt köksbord och jag frågade försäljaren om hemkörningen verkligen innebar att vi inte behövde göra ett handltag själva och mannen lägger sig i och säger att "det där vet vi ju redan hur det ligger till" . blev så arg att jag inte fick fråga utan att han la sig i att jag började gråta!
    Vår killkompis som var med höll sig diskret i bakgrunden tills utbrottet var över

Idag kännse det mkt bättre, dock har maken åkt iväg till jämtland på kurs tills fredag och det är en UGL-kurs där man inte ska ha så mkt kontakt med jobb och hem och det känns jättejobbigt helt plötsligt att han ska vara borta så länge!
    BF 26 mars
  • Hellur

God morgon tjejer!

Har inte varit inne på hela helgen, så är lite att ta igen.

Kan tyvärr inte komma med på middagen på Indira imorgon
    Vi börjar vår förlossningsförberedande kurs. Men förhoppningsvis blir det fler träffar. Hade sett fram emot att få träffa er alla.

• Ginger6

Indira ligger på Bondegatan. Närmaste T-bana är Medborgarplatsen och så gårm man längs Götgatan tills man stöter på Bondegatan, så öigger den en liten bit upp på vänster sida. Beställ och betala direkt i baren när ni kommer in och kom ner i källaren! Ska bli kul!
    Middag Indira 23/1 18.00 (träff för dem som vill kl 17.45 T-bana Medborgarplatsen mittemot McDonalds)

Swenglish
    Sole
    Bianca2
    J79
    Pippil8
    Vivs
    Frill
    Majlinsa
    Lillie74
    Ginger

Roligt

• Medusa2001

Snö, sol och kyla, vackert som tusan!

Har haft en jättefin helg, men det blev ingen vända till Babyland eller Babyproffsen, däremot var jag inne på PoP och köpte babykläder *ler*
    Det är de allra första babyplaggen som vi köper faktiskt, känns ju så "nära" nu med satt datum för snittet. Vet inte om ni andra tänker strategiskt, men jag tror att de babykläder vi får från vänner & familj kommer vara från strl 56 och uppåt, så vi kommer främst köpa nyföddstorlekar.

Hellur: vet inte om du såg mig, jag såg dock ingen annan höggravid på Sirap i lördags! Deras blåbärspannkakor...to die for *skrattar*

Andra brunchställen som vi gärna går till är bl a Enskede Krog och Hasselbacken. Gick ofta till Elverket förut, men tyckte att de sunkat till sig vid de senaste besöken, så nu bojkottar vi det stället.

Har inte känt av några gråtattacker alls, men känner mig blödigare vissa dagar, även om det var ett tag sedan sist. Blir lättare att bli tårögd och ledsen om jag blir upprörd eller arg. Maken blir spak och är förstående, men oftast först efter att jag skriker att "JAG ÄR FAKTISKT I ÅTTONDE MÅNADEN OCH MED TANKE PÅ HUR SMIDIG MIN GRAVIDITET HAR VARIT, SÅ FÅR DU FAN VISA MIG LITE HÄNSYN OCH HA FÖRSTÅELSE FÖR ATT JAG REAGERAR SOM JAG GÖR".
    *hahahaha*

Var hos bm i morse, SF-måttet har ökat till 29 (v 32+0 idag) och barnmorskan är nöjd. Om det inte hade ökat till 29, så hade hon skickat mig på tillväxt-UL. Järnvärdet har också ökat, så allt känns och ser jättebra ut. Skönt.

Jag kommer till Indira imorgon.
    Swenglish, är det stora bordet på nedervåningen som du har bokat åt oss?

Swenglish
    Sole
    Bianca2
    J79
    Pippil8
    Vivs
    Frill
    Majlinsa
    Lillie74
    Ginger
    Medusa

• Swenglish

Medusa- var bor du, där solen skiner??? Här är mulet...
    Här blir det brunch nästa helg! Bokade ni bord när ni var på Sirap?
    Jag antar att det blir det stora bordet där nere, vi lär knappast få plats där uppe! Skönt att allt var bra hos BM!

Hellur- synd att du inte kan, men vi ska nog hinna med en träff till!

• Sole

tänk er sen tjejer när vi träffas med våra bebisar!
    Skrattande

BF 26 mars
  • Frill

Vi var på brunch på Kumla Herrgård i Tyresö. Lite "finare" än på Enskede krog, som vi annars brukar gå till (samma pris tror jag, 180 spänn). Men egentligen är utbudet både rikligare och rejälare på Enskede krog.
    Däremot är det väldigt vackert vid Kumla herrgård, en gammal fin byggnad som ligger jättefint vid vattnet. Perfekt om man vill promenera lite före eller efter goffandet.

Sirap har jag inte testat. Men brunch är ju en perfekt barnvagnsvänlig familjeaktivitet, så jag räknar kallt med att det kommer att bli några framöver

Lillenlillen, jag har kommit på mig själv flera gånger med att bädda för skämt i vår vanliga jargong, typ "jaha, vadå så att du ska kunna ta hit alla dina andra älskarinnor, he he" och sen när min man hänger på och säger "ja, precis" så blir jag jättesårad och börjar gråta Alla såpoperaschabloner av kvinnor som svartsjuka och instabila varelser måste grunda sig på gravida.

• Vivs

Swenglish - vart är du någonstans? Här i Hägersten stråååååålar solen Ska strax ge mig ut på en liten prommis... det blir dock ingen längre sträcka, jag bor högst uppe på en höjd så jag måste orka gå hela vägen upp sen..

Ska bli roligt att se er i morgon!

• Hellur

Det var ett väldans brunchande
    Vi är dåliga att komma iväg på sånt, för oss går det lite i perioder och vi har inte varit inne i en sådan på ett tag.
    Ska testa de ställen ni rekommenderar, tycker alltid att det är svårt att hitta något bra ställe.
    Är sugen på Enskede Krog, brukar äta lunch där ibland, jätte god mat och världens godaste bröd!
    Men när vi blir tre blir det perfekt för bruncher. Då börjar väl jakten på "barn och barnvagnsvänliga" ställen

• Hellur

Medusa - du måste ha blandat ihop mig med någon annan. För vi var inte och hade inga planer på brunch på Sirap i helgen.
    Men har varit där tidigare, och deras pannkakor är jätte goda.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3