• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Lillenlillen

Apropå att börja gråta så gråter jag väldigt sällan annars men... Häromdan skulle min kille och jag bort på middag så han hade ett par öl i en Systemetpåse som han svingade fram och tillbaka. Jag sa (insinuerandes att han kanske inte skulle skaka dem men med ändå glad ton):

- Kul när du ska öppna de där, det kommer ju spruta öl överallt!
    Hans svar:
    - Men ja mamma (och slutar svinga påsen)
    Sen tittar han rakt fram och går lite lite fortare än jag under kanske 25 meters promenad, typ som att han är sur. Och jag börjar gråta(!). Så möter vi min kusin som frågar varför jag gråter (då inser min kille att tårarna rinner och ler vänligt för att han på nåt sätt tycker jag är lite komisk men kanske tycker han väl jag är lite söt med).
    Jag:
    - Ja, nej det var ingenting. Jag är visst lite känslig...

Man är ju ett nervvrak! Kunde visserligen skratta åt det i efterhand men just då var det blodigt allvar!

• Sole
    majlinsa skrev 2007-01-21 10:04:08 följande:
    Jag kommer gärna på tisdag och äter, får jag haka på någon vid medborgarplatsens t-bana och gå till resturangen med?För jag hittar inte i stan och gatorna säger mig ingenting..
    om du vill kan vi mötas, jag bor på söder och trots jag inte varit på den här restaurangen så hittar jag till Bondegatan.

Titta efter en stor mage
    BF 26 mars
  • bianca2

Hej på er!
    Har inte riktigt tidatt skriva men ville bara skriva v mig lite: En av mina bästa vänner har fått en liten pojke!!! snart är det vi!!!!!
    och apropå tårar känner jag igen mig massor! vi får prata om det mer på tisdag!
    kram

• Vivs

Sole och Majlinsa-kan jag få möta er också? Jag hittar inte heller...
    Majlinsa, då vet jag precis vart du ska bo Jag är uppvuxen i Ekeby, ligger nära! Det kommer nog trivas med bebis i Vallentuna, perfekt med bad nära dig!

• majlinsa

Vivs: Jag har skrivi till Sole och väntar på svar.. men mig är de lungt vi kan leta tillsammans =) Bara enklare om någon annan med lite bättre än lokalsinne än mig är med :p

• Sole
    Vivs skrev 2007-01-21 15:11:31 följande:
    Sole och Majlinsa-kan jag få möta er också? Jag hittar inte heller...Majlinsa, då vet jag precis vart du ska bo Jag är uppvuxen i Ekeby, ligger nära! Det kommer nog trivas med bebis i Vallentuna, perfekt med bad nära dig!
    jag har skrivit i din GB nu!

Ni andra som kanske vill mötas upp och känner er osäkra på Söder, vi möts vid medborgarplatsens uppgång ittemot McDonalds (den vänstra när man kommer från tunnelbanan och sitter längst fram i tåget som går söderut.) kl 17.45
    BF 26 mars
  • Swenglish

Glöm inte att skriva upp er!
    Nu ska jag äta årets första semla och dricka varm choklad! Sockerchock!

Indira ligger på Bondegatan. Närmaste T-bana är Medborgarplatsen och så gårm man längs Götgatan tills man stöter på Bondegatan, så öigger den en liten bit upp på vänster sida. Beställ och betala direkt i baren när ni kommer in och kom ner i källaren! Ska bli kul!
    Middag Indira 23/1 18.00 (träff för dem som vill kl 17.45 T-bana Medborgarplatsen mittemot McDonalds)

Swenglish
    Sole
    Bianca2
    J79
    Pippil8
    Vivs
    Frill

• majlinsa

Indira ligger på Bondegatan. Närmaste T-bana är Medborgarplatsen och så gårm man längs Götgatan tills man stöter på Bondegatan, så öigger den en liten bit upp på vänster sida. Beställ och betala direkt i baren när ni kommer in och kom ner i källaren! Ska bli kul!
    Middag Indira 23/1 18.00 (träff för dem som vill kl 17.45 T-bana Medborgarplatsen mittemot McDonalds)

Swenglish
    Sole
    Bianca2
    J79
    Pippil8
    Vivs
    Frill
    Majlinsa

• Lillie74

Swenglish
    Sole
    Bianca2
    J79
    Pippil8
    Vivs
    Frill
    Majlinsa
    Lillie74

Ska bli kul att ses!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3