• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Sole

bianca

de har hummer samt scampi-fajitas, är det något du skulle gilla?

gå in och kika på deras meny här, det är ju inget problem att ta något annat ställe heller, Helenes krog som någon innan föreslog!

restaurangen i Hornstull är den enda som har bordsbokning.

http://www.texassmokehouse.se/

v33 - BF 26 mars
  • Ginger6

HalloJ! Låter toppen med Honstull tycker jag

Nån mer än jag som har kli på magen?? Jag håller på att bli tokig emellanåt. Känner mig verkligen som en grin- olle nu...trött och arg som ett bi för att det kliar. Morr!

Ha en bra dag!!

• Sole

tycker det kliar till och från, men det är tydligt normalt att man får!

Tycker också att Texas är kanon, en god biff mmmm!

vi får se vad Bianca tycker, där kunde man iallafall boka bord för 10-15 pers

v33 - BF 26 mars
  • Björklöv

Texas longhorn på hornstull bli perfekt!

Är det nått jag missat eller? Var precis ned i tvättstugan och uppmärksammade att hela morgondagen är ledig, inte en enda "klump" på hela dagen!!! Får man inte tvätta den 1/2 eller??

• Medusa2001

Hej,

jag blir jättesugen på kött när jag hör att ni ska till Texas L eller Helenes Krog...följer gärna med om det blir en träff till innan barnen börjar komma.

Har pratat med bm och sjukvårdsupplysningen ang onda området, och det är troligen en magmuskel som sträckts ut i o m magen och barnet växer och tar allt mer plats. Inget ovanligt i senare delen av en graviditet, men naturligtvis inte så skönt för mig. Vila, ryggläge och softa ner var råden jag fick. Ska träffa en läkare nästa onsdag (lång väntetid...). Blir det värre, så får jag åka in akut, men jag hoppas lite lugnare tempo kan hjälpa. Uppmuntrande (NOT!) att höra att det inte kommer gå över helt förrän barnet är ute...

Bianca: kan det vara något liknande som du drabbats av? Eller var läkaren mer specifik? Mitt onda område är under revbenen, snett ovanför naveln på högersidan.

Men bortsett från onda fläcken, så är allt jättebra med mig, förkyld, men på bra humör. Ser framemot att gå ner i arbetstid....

Ha en fin dag!

• Sole

Medusa, då skriver jag in dig på listan!

Jobbigt med det där onda!
    Sa häromdagen till maken att nu är det bara 1 1/2 månad kvar (räknar tom v 38 i första skedet och sen när jag kommit dit resterande veckor för annars känns det så långt) och han sa "nä tänk att det är 2 1/2 månad så du inte blir besviken om den kommer senare.
    *arghhh*
    det synsättet funkar INTE när man har ont i ryggen, magen är stor etc men jag tror han inte fattade det riktigt...

Träff måndag 5/2(vi kan ju säga 18.00 igen för att vara säkra) Texas Lonhorn, Hornstull

Swenglish
    Björklöv
    Hellur
    Sole
    Zul
    Vivs
    Ginger
    Frill (så gott som säker)
    Bianca
    Medusa

v33 - BF 26 mars
  • Sole

åhh jag är så dum!!!

Går in och läser i trådar där de förlorat barnen sent i graviditeten och nu blir man ju bara orolig och nojjig!!!

Skrikandes

v33 - BF 26 mars
  • BasseKatt

Halloj!

Hornstull låter bra. Ska försöka vila mig i form tills dess, så jag skriver upp mig på listan jag med. Trevligt att träffa "likasinnade". Man blir ganska så trött på att bara lunka omkring här hemma och stirra på väggarna... Tur att nätet finns! ;o)

Träff måndag 5/2 kl 18.00 - Texas Longhorn, Hornstull:
    - Swenglish
    - Björklöv
    - Hellur
    - Sole
    - Zul
    - Vivs
    - Ginger
    - Frill (så gott som säker)
    - Bianca
    - Medusa
    - BasseKatt (så gott som säker)

• Medusa2001

Hej!

Sole: tyvärr, kan inte alls följa med den 5 feb, så jag tar bort mig från listan! Däremot följer jag gärna med om det blir fler träffar i februari.

Träff måndag 5/2 kl 18.00 - Texas Longhorn, Hornstull:
    - Swenglish
    - Björklöv
    - Hellur
    - Sole
    - Zul
    - Vivs
    - Ginger
    - Frill (så gott som säker)
    - Bianca
    - BasseKatt (så gott som säker)

• Hellur

Halloj!

Texas L i Hornstull blir jätte bra! Älskar sånt mat

Ska snart gå hem. Jippi! Ska först till BM och sedan till FK på info möte.
    Därefter vill min sambo bjuda mig på middag på nån mysig restaurang. Har sagt att vi ska göra en massa såna saker innan barnet kommer, men bir aldrig av. Men idag är det hans plånbok som betalar, så något dyrt ställe kanske

Ha en bra eftermiddag och kväll tjejer!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3