• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Sole

Swengslih - nä jag lovar, inga mer sånna trådar för mig!!
    tänk att du är i v 37, du ska ju snart få bebis! Förvånad

Björklöv - är det en liggdel i din vagn eller har ni lift? Har sett att de som går ute nu har madrass och täcke i sina, men i mars borde det räcka med overall och filt...eller?
    Vi ska ha en vagn med mjuklift då vi inte får upp vagnen i lägenheten (får coh får, vi orkar inte släpa 2 trappor) Imorgon är det dax för vårt tillväxt-UL, hoppas vi kan se att det är en kille då Apropå måndag, nu bokar jag bord på Texas vid Hornstull, vi är 10 st nu men jag bokar för 12 för säkerhets skull!Trist att du inte kunde Medusa, men jag misstänker att det blir fler tillfällen! 

Träff måndag 5/2 kl 18.00 - Texas Longhorn, Hornstull:
    - Swenglish
    - Björklöv
    - Hellur
    - Sole
    - Zul
    - Vivs
    - Ginger
    - Frill (så gott som säker)
    - Bianca
    - BasseKatt (så gott som säker)

v33 - BF 26 mars
  • Sole

nu är Texas longhorn bokat till kl 18 på måndag!

Ligger på Hornsgatan 180 så dit kan ni antingen åka röd tunnelbana till Hornstull eller blå buss nr 4.

v33 - BF 26 mars
  • Swenglish

Tack Sole, det ska bli kul och gott! Ja, vecka 37 herregud... Det kanske bara blir ett BM-besök till! Igår skrev vi lista på vad som ska med till förlossningen samt numret dit med stora siffror på kylen...

• Vivs

Smart att hänga upp det på kylen, Swenglish! Det ska jag också göra nu
    Låter underbart gott med en stooor köttbit på måndag Ska försöka följa med men kan inte garantera det än.. Får se mot slutet på veckan!

• Vivs

Förresten, Ginger, minns du att jag pratade om min avslappningsskiva som jag hela tiden somnar av? Idag försökte jag mig på den igen och tvärsomnade efter bara några minuter. Vaknade mitt i den, satte igång den från början och somnade IGEN! Helt otroligt... ska nog ta med den till förlossningen så kanske jag kan sova mig igenom alla värkar!

• Vivs

"Lär dig avslappning" heter den, har laddat ner på nätet.. Det är ingen avslappning speciellt för gravida men det är något mystiskt med den! Vet fortfarande inte vad övningarna är, somnar direkt..

• Sole

Swenglish

vi väntar med spänning

min mamma var jätteorolig att jag inte hade svarat i telefon här i eftermiddags, herregud ska det vara så i 7 veckor till?

Vivs - låter super med en avslappningsskiva, somnar ioförsig på stört men det är ju inte samma sak som avslappning..

har inte läst en rad i mina kursböcker den här veckan - orkar inte är så himla trött, börjar omvärdera hur länge jag egentligen ska orka plugga....

vill förresten tipsa er om ett roligt spel, Stockholmsspelet (för er som gillar sällskapsspel). Vi köpte det till svärföräldrarna i julklapp och nu har vi köpt ett eget som vi ska utmana några kompisar på fredag J

v33 - BF 26 mars
  • bianca2

Sole! suveränt att du bokat bord! ska bli så gott o trevligt!

• Björklöv

Sole - Vi har en liggdel till vagnen. Tack och lov har vi hiss i huset, liten är den men det går in en vagn utan problem Och vad gäller bäddningen så tror jag att det blir bra med nån av alla filtarna (fleece eller flanell) som mormor sytt och overallen till att börja med...

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3