• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Sole

Björklöv - låter som det absolut borde räcka! Vi tänkte nog bara ha overall + filt i vår lift. Den går ju att stänga och de är ju skyddade i vagnen så det är väl snarare att de skulle bli för varma

v33 - BF 26 mars
  • Björklöv

Sole - Fast då kan man alltid öppna upp lite eller skippa filten eller nått... Det löser sig nog!

Jag fick nyss ett "hormonutbrott"! Skulle bara lägga ned kläderna jag spontanshoppade idag (kunde bara inte låta bli...) och började tokgrina!!! Tänk att det växer en liten människa i mig som snart ska ha dessa små kläder på sig... och åka i vagnen....

• Frill

Vår vagn har kommit! Skönt, det var lite på håret om den eller bäbisen skulle komma först (eg 12 v leverans). Men nu får den stå till sig i butiken, tills vi har mindre rörigt.

Swenglish, läste också en sfinkter ruptur-tråd. Tröstade mig med att de drabbade verkade vara vid ganska gott mod.

Ang BB så har vi inte brytt oss så mycket, utan riktat in oss på Sös. Men så tyckte plötsligt min barnmorska att vi borde kolla på Södra BB. Tydligen är man prioriterad på båda ställena om man är inskriven på Södermalms MVC, vilket vi inte visste. Och numret man ringer när det är dags att föda är detsamma (och samma ingång) så avdelningarna hör ihop. Vi tänkte gå på rundvandring på Södra BB nästa vecka.

Björklöv, jag grät en skvätt i eftermiddags tillsammans med de andra tjejerna som var med på föräldrakursen och såg nyfödingar på film

• Lillie74

Hello, jag hänger också med, kul!
    Vivs, superbra lista, kopierade den direkt, har av någon anledning skjutit det där framför mig men nu fick jag den serverad, kanon!

Träff måndag 5/2 kl 18.00 - Texas Longhorn, Hornstull:
    - Swenglish
    - Björklöv
    - Hellur
    - Sole
    - Zul
    - Vivs
    - Ginger
    - Frill (så gott som säker)
    - Bianca
    - BasseKatt (så gott som säker)
    - Lillie

• Zul

Vilket bra val på måndag, längtar redan nu efter en biff! Det blir inte så ofta man äter det.
    Vi var på tillväxt-UL idag på mama mia. Bebben väger 2 346 nu, skönt, hoppas den skulle klara sig bra om den föds nu (v 34). Hjärtljuden ligger på stadiga 135, som de senast gångerna. Är nog en pojke. Efteråt var vi så glada och gick och köpte "Pratar" och "Fostras", en serie tunna böcker de har på mama mia, jättebra, vi har redan "Skriker" och "Sover"... Dessutom köpte vi världens sötaste plyschpyamas...

Vivs: känner igen det dä med att man bara somnar till den där jäkla avslappnings-CDn, slår aldrig fel! Vi har äntligen laddat den i mobilen så jag kan lysna på den under förlossningen, om man nu tar sig för det...

• Hellur

God morgon!

Sole - Vad bra att du bokat bord. Ska bli jätte roligt att se er! En stor biff sitter aldrig fel.

Vi har också köpt barnvagn, fast den kommer nu i mitten/slutet av februari. Känns skönt att ha det avklarat.

Jag är så AAARG på mig själv. Har blivit så förvirrad och glömsk att jag blir tokig på mig själv. Skulle till BM igår på em. Men igår morse har de ringt och meddelat att min BM är sjuk och att jag fått en ny tid till en annan under dagen. Satt i möte hela dagen som drog ut på tiden, så har missat det. Men jag min glömska idiot har helt ignorerat att kolla av min mobil under lunchen... men maila i tråden kunde jag
    Hur som helst. Fick en ny tid i morogn, så får vänta tills då. Blir bara sååå irriterad på mig själv. Är en noggrann person i vanliga fall men nu har jag blivit helt tvärtom.

Swenglish - Vi kanske har samma barnmorska? Såg att du skrev att Anette var sjuk idag. Går du också på Barnmorskorna Gamla Stan? Har iallafall Anette som BM där.

Oj oj, nu vart det långt.

Ha en bra dag!

• Swenglish

Hellur, det har vi säkert, för det var just Anette på BM gamla stan som var sjuk igår och jag gick till Marianne. Faktiskt kul att få träffa nån annan! Björklöv har också Anette, tänk vilket sammanträffande!

• Vivs

Hellur - jag känner igen det där förvirrade beteendet. Jag är också en sån som har koll på ALLT i vanliga fall. Ordentlig och bra minne och så... nu är jag totalt väck! Jag minns ingenting och kan inte koncentrera mig på någon alls... Igår när min sambo kom hem hittade han en kökssax i soppåsen. Han undrade varför jag hade kastat den och ja, det kan man ju fråga sig! Har inget minne av det!! Ska bli skönt om ett par månader, då kanske man börjar komma i normala banor igen

Någon som läst DN idag? I Kina går de in i guldgrisens år den 17e februari. Ett år som tydligen är väldigt bra att föda barn i! Barnet får stor framgång och lycka i livet... härligt va! Hoppas våra bebbar håller sig inne fram tills dess

• Vivs

Lillie74 - idag går vi in i v36 - Hääääääääärligt!!!!

• Frill

Jag gick in i v 35 igår Galet.

Börjar bli sugen på att ställa upp en spjälsäng och fixa i ordning lite. Det känns som att man skulle fatta mer vad som är på gång om man såg sakerna som den lilla buffeln ska använda varje dag.

Igår köpte vi i alla fall parfymfritt och allergisäkert tvättmedel, så nu kan vi tvätta bäbiskläderna.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3