• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • MHoof

lurk: Nä inte om man ska kolla kön bara och dessutom hälsar vi ändå på i Sthlm en del för sambons pappa bor i Vallentuna. Så då kan vi lika gärna ta det där oxå.

• Kickan 84
    lurkan: Min mamma, hans syster+man vet, min pappa vet inte och inte heller hans föräldrar, vi hann inte berätta sist och vi orkade inte efter missfallet utan pratade bara med några få. Vi har många gånger tänkt berätta, men ibland orkar man inte inviga alla i ens innersta.
    Stanna där du är!
  • MrsMurphy

Måste be er att tänka efter både en och fem gånger innan ni går ur facket! Det är precis vad de borgliga mupparna är ute efter. Om man ser långsiktigt: 

Folk går ur = mindre pengar till facket = mindre resurser att slåss för våra rättigheter = försvagat fack = sämre avtal/löner!

Går allt för lätt blir man fort dum...
  • MHoof

Lättja: Jo jag vet, ja gvill ju helst inte, men fattig student som man är så är alla extra kronor bra. Men jag försöker få tag i facket just nu för att kolla vilken avgift jag ska betala, den högre eller den lägre.

• Kickan 84

Alltså, mitt svaga plus från BIM-4, kan jag få ett starkt i morgon på bim-2 då?! Eller kan det inte ha stigit så mkt?

Stanna där du är!
  • MagdaA

Hej hej! Hemma från stan. Micke skulle besikta bilen och jag gick in på coop och handlade lite. Mina fogar är inte roliga nu. Gör ont! Bara å bita ihop...

Ang fack-avgiften. Jag betalar olika mycket varje månad eftersom jag har timlön, men det blev en rejäl höjning! Den här månaden betalade jag t ec 572:- istället för 326:- som det var innan nyår! *suck* inte kul då man går på sjuklön å har dåligt med pengar!

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • after eight

Jag förstår vad du menar Kickan, jag känner egentligen inte heller att jag vill berätta för någon, mest för att jag nog inte har vågat tro på det än. Jag har lite dåliga vibbar och jag kommer nog inte att lugna mig förrän nästa torsdag, då jag får se om det verkligen finns nåt där inne. Just nu har jag så svårt att tro det.

Kroppen är allt en bra konstig manick!
  • lurksmulan

Kickan: Det kan ha ökat. Om du tittar hos mig på testen 23 + 25/11 så är det stor skillnad (visserligen är 25 med morgonurin och inte 23 men ändå).
    Men det är ju bra att en del vet så lär ni ju inte mötas av sura miner för att ni inte sprang och satte in en annons i tidningen innan testet torkat tänkte jag!

• Kickan 84
    after eight skrev 2007-01-17 13:21:15 följande:
    Jag förstår vad du menar Kickan, jag känner egentligen inte heller att jag vill berätta för någon, mest för att jag nog inte har vågat tro på det än. Jag har lite dåliga vibbar och jag kommer nog inte att lugna mig förrän nästa torsdag, då jag får se om det verkligen finns nåt där inne. Just nu har jag så svårt att tro det. Kroppen är allt en bra konstig manick!
    Mmm, måste se till att få göra VUL...
    Stanna där du är!
  • Kickan 84
    lurkan: då tar jag nog det andra vanliga CB i morgon bitti!
    Stanna där du är!
Svar på tråden Pladdertråden!