Inlägg från: lurksmulan |Visa alla inlägg
  • lurksmulan

Pladdertråden!

Och jag hatar skumpa! Jag klarar av att ta nån enstaka klunk av de sötare (mousserande) men annars är det tvärstopp!

Jag är så glad, Janne kan följa med på ul på torsdag! Han visste inte hur körigt han skulle ha på jobbet, men han sa som det var till sin chef och han tyckte att han skulle följa med trots att Janne missar halva dagen!

• lurksmulan

Hanna: Kirroyale har jag faktiskt aldrig druckit! Men vi rör oss inte i kretsar där man sippar skumpa så himla ofta, kanske är därför... ;-
    Du som vet, förresten, en kompis syster som är forskare hävdar att det här med alkohol och amning egentligen inte stämmer. Hon säger att alla varningar baseras på rädslan för att mamman ska tappa sitt barn om hon dricker, men att de mörkar det. Is that so?

• lurksmulan

Magda: Jag dricker nästan aldrig heller. Jag har tappat suget efter att Laban föddes, men ibland kan jag längta efter en riktig fylla rent ut sagt. Fast sekunden efter kommer jag på att jag alltid mår så dåligt dagen efter och då slutar det med att jag dricker en öl.

• lurksmulan

Morron!
    -10 grader, mitt tåg var inställt och nästa var 10 minuter försenat. Som tur var hade jag sällskap av min granne (som är i vecka 26) så det gick bra ändå.

• lurksmulan

Alltså, är det bara jag som är besatt av mat?
    Idag har jag ingen matlåda med mig utan ska äta ute, och då börjar mitt funderande och planerande egentligen så fort jag öppnar ögonen på morgonen!
    Sen blir jag helt tokig och bara tänker på mat enda fram till lunch, och då kan jag inte bestämma mig!

Sen äter jag alldeles för mycket onyttigt just nu, men jag vet inte hur jag ska sluta, på riktigt!

• lurksmulan

Magda: Jag mår inte heller lika illa längre, tack gode gud, men hungern är hemsk! Jag blir vrålhungrig på två sekunder och så gör det nästan ont i magen för att jag är så hungrig.

• lurksmulan

Dulia: Jag försöker, men det känns som om det inte gör någon skillnad om jag bara äter lite. Jag har ju en påse morötter här på jobbet men även om jag äter 3 stycken så måste jag ändå dricka varm choklad eller nåt för att det ska "kännas".

• lurksmulan

Dulia: Ha ha, vad roligt du drömmer!
    I början drömde jag alltid om en flicka när jag väntade Laban, men sen övergick det mer och mer till att vara en pojke.

Ja jag hoppas det här går över snart, annars kommer jag väga 400 kg innan det är dags att föda!

• lurksmulan

Magda: Hos oss får man inte göra könsbestämmande före vecka 24 för att det är så osäkert.

• lurksmulan

Åååh nu har jag ätit avocadosallad med nybakat pizzabröd och Trocadero! Jag är proppmätt!

Svar på tråden Pladdertråden!