• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • MrsMurphy

Hanna: Lite svårt att möblera om i ett badrum...

Ska ta kort så får ni se hur det är här. Det funkar ju säkert finfint för det har ju funnits en sjumanna familj här på 50-talet... Skrikandes Får man ju höra titt som tätt och för dom funkade det ju jääääättebra!

Men det är nog detta med att vi inte gjort nåt här överhuvudtaget sen vi flyttade in. Jag flyttade in till honom så det är hans prylar här.  Gamla saker som är otympliga efter hans farmor etc och inget av mitt får plats för mitt är nog ännu värre, ex en gammal gungstol efter pappa. Det enda som jag ärvt.

Vaggan? Min öronlappsfåtölj som jag alltid tänkt att ha när man ammar... Blir klippan sofforna nu istället??!!

Näääääääääääääääääääää!!!!!!

Man har ju tänkt hela tiden att när det är dax för familj så ska vi flytta till nåt som är vårt och som vi ska göra i ordning tillsammans men nu ska man bara försöka rädda läget här istället.

Skit!!

• Hannnas

Lättja.. ja det är inte kul när inget blir som man tänkt sig ju men duuuu... du/vi får ju komma på lite nya lösningar till detta då varför kan du inte ha din vagge el  öronlappsfotölj t e x??? Finns det inget annat du kan göra dig av med?... o finns det någon plats på väggen i badrummet där du kan ha ett väggskötbord??

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu .?:*¨¨*:?.
  • lurksmulan

Usch, jag ska iväg på möte nu som inte är klart förrän 11.30! Bläää!

Jag var också sur och ledsen igår. Gick och la mig 20.30 och somnade som en stock, så idag är jag iaf ganska pigg.

• MrsMurphy

Ska skanna in ett ritning över lägenheten sen så ska ni få se hur den är upplagd. Typisk ogenomtänkt 30-tals lägenhet med balkonggen inne i sovrummet och garderober och avlångt. Jag sliter mitt hår!

Men det går nog att lösa, problemet är att allt känns så tungrott här. Inte bara det att lägenhetn är mysko, den är ju längst upp utan hiss. Så där blir det meckigt. Sen tvättstugan i källaren. bökigt... Sen bor vi på ett berg där det är trapper till precis allt! Ska man till bm så är det trappor, tuben så är det trappor. Och annars måste man ta buss eller gå jordens omväg och nu när man sitter här i snöyran och tänker på att om ett år så har man kanske en 4 månaders som man ska försöka mecka runt med i dessa trappor isgator så blir man smått livrädd.

Allt känns bara struligt och vi har redan pratat i flera månader hur jag känner över att bo här och om en ev mammaledighet här och det känns inte kul.

Självfallet funkar det, andra bor ju här men vi skulle ju inte bo här ju! Gråter

• Hannnas

Morron Magda & Lurkis

Lättja... ja du, låter som ni får satsa på en kombivagn då iaf...

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu .?:*¨¨*:?.
  • MagdaA

Lättja: läste ditt utbrott från igår. ang skötbord... finns ett skötbord som är ungefär som ett skåp, går bra att ha nära duschen, för det hller typ tätt när du stänger det. En jobbarkompis har ett sånt i sin mini-toa. Dom är kanske inte så snygga, men praktiska. Kolla länken.

http://www.blocket.se/vi/10681344.htm?ca=4_s

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • Thezzizen

Morrn......

ja är pladdersjuk o de är ju bara här de pladdras ju....
    Får jag kika på vad ni pladdrar om?

Svar på tråden Pladdertråden!