• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • Hannnas

ae... allt är svårt som man inte kan och alls som man kan är lätt så.... men hade det inte varit för en usel organisation och en diktator här så hade det varit en gryym arbetsplats för jobbet är jättekul och man har 6v semester och jobbar inga kvällar el helger och det är lätt att få ledigt

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu .?:*¨¨*:?.
  • MrsMurphy

Gnöööööööööööööl!!

Marie har ju "spått" att jag får ett överaktigt barn och det verkar ju stämma med det horoskopet... Då vet man vad man har att vänta då!

Skulle behöva 3 frivilliga på en 2 minuters undersökning som är arbetsrealterat!

• lurksmulan

Dulia: Jättefina bilder! Jag har tittat på de förut men det är alltid så roligt att se ul och magbilder!

• MrsMurphy

Jag är så jävla ledsen just nu! Känner mig som en bortskämd snorunge! Skrikandes

Våran lägenhet skulle ju omvandslas till brf och då tänkte vi göra en schysst vinst och köpa nåt eget. Men nu är det lagt på is och karln tycker att vi bor kvar här de närmaste åren.

Medan jag ser framför mig kaoset här, 3 tr upp, ingen hiss, på ett berg med massa trappor, tvättstuga i källaren, miniatyr badrum, sopigt planerat sovrum etc etc...

Man har ju alltid tänkt på detta i ett litet romantiskt skimmer men nu ser jag inte hur detta ska bli bra. Känns bara jobbigt allting.  Jag vill ju ha vaggan som pappa byggt men inte en chans att den får plats här. Hans gungstol från föräldra hemmet i finland, inget får plats! Inga av mina "opraktiska" möbler som jag samlat på mig som jag har ett visst värde i får plats.  Inga av mina drömmar och planer får plats. Inte ens ett förbannat skötbord förutom över badkaret där den kommer bli blött jämt. Inget känns som om det blir bra!

Skitledsen! Gråter Vill inte bo här! 

• MrsMurphy

Vaknade grinig idag också... Inte lyckats sova bort den här grinigheten. Blääää!

• JUSTer

God morgon surkart! Glad

Själv försökte jag sova bort en förkylning men det gick icke. Skulle behöva stanna hemma men jag har inte råd med det. Blähä blähä..........aaaaaatschoooo.

Gravid - v. 9
  • MrsMurphy

jag är också förkyld. Kanske därför man har blivit som en grinig tre åring?

Men så besviken på allt detta nu så jag går bara runt och muttrar. Har ju för sjutton suttit här i princip hela 2006 och väntat på att det ska ombildas och nu ska 2 grannar flytta under 1-2 år och då går det inte att ombilda. Stön!

• Hannnas

Morron

Lättjis.. förstår känslan... bläk... men du, om en lght omvandlas från hyres till bo.rätt... måste man inte bo där ett år el nåt innan man får sälja? Så är det för anders brorsa o svägerskan iaf, just att de får ett lite förmånligare pris på lägenheten men får inte lov att göra egen vinst första året.. men det kanske är olika..

JUSTer.. nä det är skit att vara sjuk... man har fan inte råååd... *suck*

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu .?:*¨¨*:?.
  • JUSTer

Vad sugit!
    Det där med ingen hiss och tvättstuga i källaren avundas jag dig inte heller. Vi bor i en trea och det börjar kännas ganska trångt........snart är vi fyra stycken. Men vi vill inte köpa nån fler lägenhet, nu vill vi ha hus. Det måste vänta nåt år dock, eftersom min man pluggar just nu. Men vi har hiss (11e våningen)(pjuh) och egen tvättmaskin.

Skötbord på badkaret är faktiskt inte så dumt, det hade vi. Vi satte en krok i väggen och hakade loss halva duschdraperiet och fäste den yttersta ringen i kroken. Då blev halva badkaret duschkabin och andra halvan skötbord.

Gravid - v. 9
Svar på tråden Pladdertråden!