• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • MrsMurphy

Hanna: Det stämmer nog! Det är därför jag slitit mitt hår här! Att det ska komma igång och bli färdigt. Har ju just suttit här i ett år och bara vääääääääntat... Men om det hade blivit gjort så hade man kunna se framåt. Det handlar ju om ruskigt mycket pengar och vi har ingen handpenning utan. Att kasta 200-300 000 i sjön kommer man nog gräma sig över om man ger upp och drar vilket jag vill göra nu. Och killen säger att vi ska bo kvar och det känns inget vidare att tänka på att sitta här på mammaledigheten.

• Hannnas

Lättja.. kolla in det skötbordet vi ska köpa, har det i galleriet... passar över badkaret och går att fälla upp mot väggen utan att man behöver borra i kaklet

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu .?:*¨¨*:?.
  • JUSTer

Smart skötbord hanna!

Kollade in dina saker. Liten varning dock för pyjamasar från laredoute. De är skitsöta men min erfarenhet är att tryckknapparna är dåliga. Köpte trepack pyjamaser och där gick knapparna upp hela tiden. Köpte också en vansinnigt söt ko-dräkt typ den i ditt galleri och där gick tyget runt knapparna sönder.

Gravid - v. 9
  • MrsMurphy

Detta med badkaret är ju att vi har skitlitet badrum. När man sitter på toa kan man i princip spy i handfatet och på höger sida så är badkaret  en dec från toastol och handfat så jag hatar verkligen det badrummet. Skrikandes

Sovrummet är väldigt avlängt så i dagsläget har vi en 120 säng och ändå känns det som snitslad bana här inne. Hur vi ska få plats med en större säng innebär att vi måste hiva ut datorn in i vardagsrummet.

Och jag vill ju ha vaggan som pappa byggde... Finns inte en chans att den kommer få plats... Gråter

Men så har vi ett totalvärdelöst matrum  där kylskåpet står för den får inte plats i köket så där har vi iaf ett rum som skulle funka som en framtida barnkammare men hur kul är det med ett kylskåp där? Och barnkammare har man ju ändå ingen användning av utan man kommer ju ändå bara vara i det överfulla sovrummet.

Skit!

Jätteless! Känns inge kul! Varit så inställd på att det kommer ske inom en snar framtid men nu känns det kört!

• Hannnas

JUSTer... ahhh ja jag kommer nog inte köpa därifrån ändå, har sååå svårt med postorder... men tack för tipset iaf

Lättja... sätter vad som helst på att vi inte har större badrum än er...

• MrsMurphy

Antagligen inte, jag är en gnällspik men om man suttit och väntat i ett jävla år på ombildningen och man har väntat och väntat. Helt inställd på att det är på gång och att det snart sker och sen blir det inte. Då är vetskapen om att man häckat här förgäves och att allt man suttit och drömt om är som bortblåst. Känns som jag har blivit klubbad i huvudet.

Killen kommer ju vägra att flytta nu och jag vill verkligen inte vara kvar här! Faaaaaaaaaaan!

• Hannnas

Lättja... jo.. jag förstår dig.. men vad tror du om skötbordet då??

• MrsMurphy

Den hamnar under duschslangen i princip här... Usch! Vägrar ens försöka tänka på sånt här nu! Bara gråter och känner mig bortskämd och patetisk!

• Hannnas

Lättja... ja då kan jag inte komma på någon lösning, om det är så att ni ska ha det i badrummet iaf..

• JUSTer

Första månaderna är det bra att ha tillgång till vatten, men när sara var typ 3 månader slutade ja att använda skötbordet. Hon låg på sängen, golvet, soffan osv. Köpte ett par bra skötunderlägg, sånna som finns i skötväskor, och sedan höll vi till överallt. Det var mycket bättre också när hon skulle ligga och lufta en stund.

Gravid - v. 9
Svar på tråden Pladdertråden!