• MagdaA

Pladdertråden!

lurksmulan: precis, skurit äppelklyftor. igår på ieka köpte vi en sån som både kärnar ur och klyftar på samma gång. riktigt smidigt!

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • MagdaA

Var precis ner å hämtade posten. EN bunt reklam med 3 roliga brev till mig! Besked om ersättning från FK, ett inbjudningskort till min systers 30-års kalas och ett packet med några saker från en vän. Behövde lite uppmuntring idag!

Believer: foglossningar är inte kul! Med Ebba kände jag av det första gången i vecka 9, sen satte det igång ordentligt kring vecka 14. Den här gången började jag känna det kring vecka 6-7, å nu är det inte roligt alls. Tur att jag mest bara är hemma och tar det lugnt. Men det känns idag att jag gick för mycket igår! Hur känner du av det?

Lurkan: Hur gick det för dig i fredags? Hittade du några byxor?

• MagdaA

satt å funderade på pojknamn idag. Jonah tycker jag är fint. men har ju sagt att det inte får bli fler på J nu! Min lillasyster heter Josefine. Brorsans ungar heter Johannes, Jonathan och Janet. tror ni man säger fel mer än 1 gång? Döp inte barnen på samma bokstav. så nu gick ju mitt braiga förslag i sjön... *suck* Johanna tycker jag också om...funkar inte det heller.

• MagdaA

Hanna: jo, men tror du inte man blir galen om man har en Jonah å en Jonathan. Räcker ju me de J-namn vi har redan. *suck* Jag som äntligen kommit på ett pojknamn jag gillar...

• MagdaA

Jo, det är klart. Men jag är redan less på alla fel-sägningar när familjen träffas.

• MagdaA

Lurkan: men dom är ju "bara" kusiner, tänk dig att ha tre på J i samma hus jämt! å när dom kommer till oss blir det fyra! VARFÖR döper man barnen på samma bokstav? Ursäkta mitt psykbryt. blev bara lite less. å som sagt, 2 av mina favvonamn gick i stöpet. Vad

tycker ni om Noah? Ganska likt Jonah, men inte på J!  Fast har en kompis som har en hund som heter så... *suck*

• MagdaA

no: svårt de där. här är det inga problem med bibliska namn då Micke kommer från en kristen familj. Markus tycker jag också är ganska fint, eller Gabriel. Vad tycker ni om Gabriel?

• MagdaA

Kickan: jag var sugen på godis idag, då tog jag å gjorde äppelklyftor som jag smaskade på. riktigt gott!

• MagdaA

Kickan: okej. då var det värre. idag då jag vart tok-sugen på choklad hittade jag en liiiten bit 70% choklad i skafferiet. mumms!

• MagdaA

Go morron tjejer! Här sitter jag och mår illa, som vanligt! Ska in till stan en sväng idag och hde hoppats att jag inte skulle må illa, men men. Allt bra med er? Såg att ni kollat midjemått, jag vågar inte mäta min midja, den har exploderat senaste dagarna!

Svar på tråden Pladdertråden!