• MagdaA

Pladdertråden!

nu står maten i ugnen å pärerna kokar, SÅ HUNGRIG! Kurrar i magen, hoppas inte räkan får ont i öronen!

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • MagdaA

go morron! trött å illamående. sovit dåligt i natt, magen har varit spänd och öm, men ganska mysigt att kunna ligga å stryka på en bulle!

• MagdaA

Kickan: sånt där är tragiskt! Är det så vanligt med abortrådgivning eller??? Bättre att fråga: "vad gäller det?"

• MagdaA

Kickan: När jag blev gravid med Ebba ringde jag UM för att få prata med nån. Hade inte nån koll på var jag skulle vända mig eller så. När jag ringde sa jag att jag fått veta att jag var gravid, då frågade hon "Vill du prata om hur graviditeten kommer att fortgå eller om ev abort" Det tycker jag var en bra fråga. Inte lika hemsk formulering som du fick höra.

• MagdaA

Kickan: nej. eftersom jag åt p-piller var den inte planerad. Micke ville absolut inte ha barn då. Han kände sig inte redo. Jag ville gärna ha barn. Älskar barn och har alltid haft mycket småbarn runt mig, flera syskonbarn och en mamma som jobbat som dagmamma...  När jag berättade fick han en chock! Du skulle ha sett han! Blev alldelens blek å sa bara "NEJ! Det får inte vara så." jag var lite korkad och berättade det en fredag, sen åkte jag bort över helgen. Han hade en jobbig helg med mycket funderingar. Men, sen när jag kom hem var han lika inställd som jag på att vi skulle bli föräldrar. Fast han var endå orolig inför vad som skulle komma. Enda gången jag har sett honom blekare i ansiktet var när vi kom in på förlossningen och fick veta att vi troligtvis skulle förlora Ebba. Då blev han grå-vit och höll på att svimma.

• MagdaA

Dulia: oj va jobbigt. Ge henne en stor kram från mig!

• MagdaA

mysig hus. såg ut att vara ganska små rum. å dom verkar gilla mattor!

• MagdaA

JUSTer: ska ni bli Öviksbor igen?!

• MagdaA

JUSTer: var skulle ni vilja bo? jag kan hålla utkik!

Svar på tråden Pladdertråden!