• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • JUSTer

Gomorron lättja. Har du svårt att sova? Du kanske lider av samma som min dotter? Gäääääsp!

Gravid - v. 11
  • MrsMurphy

Inte så konstigt när man slocknar så tidigt på kvällarna... *mutter* Ska man hålla på att vakna vid 6 snåret resten av livet nu?? Fundersam

• JUSTer

Ja, eller bara tills de kommer in i tonåren. Då får man sova..... Fast inte på kvällarna förståss.

När de flyttar hemifrån kanske.

Gravid - v. 11
  • MrsMurphy

Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihhaaaaaaaaaaaaaaaaa........... Räcka ut tungan Så om 20-25 år så kanske jag lyckas med en fet sovmorgon igen??

• JUSTer

Ja, om du har tur Skrattande

Men passa på att njuta av dina nätter innan bebin kommer. De första ~6 månaderna är en enda lång sömnbrist. Vakna 3-4 gånger /natt och amma. Har du tur somnar han/hon snabbt igen, har du otur så får du stå i köket och vagga bebis och titta ut på en värld som sover några timmar varje natt. Då drömmer man tillbaka till tiden man fick sova ostört 21:00 till 05:00.

Gravid - v. 11
  • JUSTer

Det var på tiden!!!

Hur står det till?

Gravid - v. 11
  • MrsMurphy

Men nu blir jag lite förbannad! Satt och läste lite i den gamla tråden från bf feb hur jag mådde då och jag var toksjuk. Ringde bm och hon sa att illamåendet brukar ofta släppa redan i v9 vilket stämmer på den här graviditeten. Men i alla böcker och så står det v12. Varför skriver dom inte att illamåendet kan släppa tidigare istället för att skrämma livet ur såna som mig som blir jätteorolig när det försvinner?? Ok, att det är vanligt att man mår illa till v12 men om det är vanligt att det släpper tidigare så kan dom ju skriva det istället för att ett ex antal kvinnor sitter och är rädda för att dom har ett ma!! Skrikandes

• Hannnas

JUSTer.. jorå.. har inte sovit ett skit Skrikandes drömmer urkonstigt... tack o lov avslutades drömmarna med en härlig sexdröm iaf Räcka ut tungan

Har ju sagt att magen känns som den har "exploderat" nu det sista.... har lagt in en bild från igår morse, innan frulle fortfarande iklädd min enooormt sexiga pyjamas ... ni fattar kanske hur man ser ut på kvällen om det är så det är när man stiger upp ur nanen

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu - v14 .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas

Lättja.. ja jag tycker alla BMs o läkare o böcker säger olika... summan av allt är väl att illamåendet försvinner MELLAN v 9-12... o att det varierar... det försvinner när hCGnivåerna sjunker (om det var därför man mådde illa vill säga ) och de gör de ju först när navelsträngen "tar över" så att säga och gulesäcken i äggstocken skrumpnar...

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu - v14 .?:*¨¨*:?.
Svar på tråden Pladdertråden!