• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • MagdaA

Hanna: är det hjärtat som rusar när det känns som att det pulserar i bröstkorgen, liksom bultar, fort...

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • lurksmulan

Laban växte ur sin vagn på ett par månader så det blev till att köpa en ny, därför tycker jag som Lättja att det är onödigt att lägga ner massor med pengar för man måste ändå köpa en ny snart.
    Den han har nu har vi däremot lagt ner lite pengar på. Det är en Emmaljunga Scooter sulky som kostade 2500:- och det är dyrt för en sittvagn. Men den kommer han kunna ha tills han inte använder vagn mer så vi tyckte det var bättre att prioritera det.
    En annan grej med vagnar är att om man köper duo hinner man ofta tröttna på vagnen innan sittdelen ska på.

Mamma till Laban 050131 och minigrisen bf 070802
  • Hannnas

Angiee.. ja då är det den vita delen du menar (finns på Stargirls sida på bild från mässan ) o den tråden ligger självklart i favvosar sen den kom till ... Det gäller att inte slarva med regnskyddet då o de nya fabrikaten ska komma i månadsskiftet mars/april..

Magda.. troligtvis ja tänk på att du har ca 1L mer blod nu än för 16v sedan hjärtat får jobba lite mer nu

Lurkis.. du har en klar poäng men jag tror inte jag tröttnar på BB såå snabbt o sittdelen växer man inte ut ur så snabbt vad jag förstått...

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu - v15 .?:*¨¨*:?.
  • MagdaA

Sitter och renskriver en massa recept som jag samlatpå mig. Har köpt snygga A5-pärmar så jag skriver ut och sätter i plastfickor. Hittade igen ett recept som mamma brukar göra ibland, SÅ gott! Skriver det här om nån vill testa nått nytt!

PASTA ROMANCE

4 kycklingfiléer

60 g rökt skinka

60 g oltorkade tomater

salt, peppar

2 burkar creme´ fraiche

2 msk basilika

2 vitlöksklyftor

1-2 msk citronsaft

Strimla och stek kycklingenPressa i vitlökSalta och peppraRör i creme´ fraicheLåt koka några minuterRör i övriga ingredienser

Servera med pasta och en god sallad

• JUSTer

Oj, vad hungrig jag blev helt plötsligt.......

Gravid - v. 12
  • MagdaA

JUSTer: haha!

Hittat nått hus än? jag håller utkik! nått speciellt område ni tänkt er?

• Aaattans Marie

Håller med Lurk fullständigt.

Hade en duo som jag tröttnade på när Oscar var 7 månader. Bytte den till en lyxigare sittvagn. Superduper. NÄR jag blir gravid (om man fortfarande använder vagnar då... för det lär väl dröja tills jag blir gravid) ska jag köpa en väldigt billig första-vagn.

Var glad medan du lever, för du är död rätt så länge
  • MagdaA

Vår vagn kostade 1200:-, fick lägga till lite för frakten så 1500:- betalade vi för den, lagom tycker jag! Då kan man kosta på sig en bättre sittvagn sedan.

Svar på tråden Pladdertråden!