• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • lurksmulan

Dulia: Men visst är det så att de misstänkte att något mer var "fel" på barnet. Att det inte bara handlade om DS utan även något ytterligare?
    Men om hon nu ska avbryta graviditeten så pass sent borde de ha några mer akuta tider för abort tycker man ju.
    Jag tycker jättesynd om både dig och resten av din familj som måste gå igenom det här!

Mamma till Laban 050131 och minigrisen bf 070802
  • Dulia

Lurkan, jag tycker också att dom borde ha mer akuta tider för kvinnor som gör abort lite senare.
    Dom misstänkte hjärtfel hos barnet förutom DS och även nån tilläggssjukdom som gör att barnet dör några timmar efter förlossningen.
    Jag tror att min syster just nu tycker ovissheten och väntan är det värsta.

En dotter född aug -05 och BF 6/6 -07
  • Dulia

Nu måste jag logga ut. Tittar säkert in flera gånger under dagen men jag skulle verkligen behöva jobba lite så jag ska försöka hålla mig borta Senare idag är de vattengympa och sen en träff för alla oss som är med i projektet.

En dotter född aug -05 och BF 6/6 -07
  • lurksmulan

Ha det bra nu Dulia! Kram!

• MagdaA

hej hej! tillbaka nu. varit till jobbet en sväng. dom blev glada för muffinsarna!

Kickan: sööööt mage! Inte alls som min som väller ut åt alla håll!

Dulia: STOR KRAM till dig och din syster! Tänker på er! Å OM dom blir tvungna att avbryta tycker jag absolut att dom ska KRÄVA en tid direkt! Dom ska inte behöva gå å vänta å må ännu mer dåligt! Inte i en sån situation! Dom kanske måste bråka lite, men dom måste kräva det! Har dom inte tid på deras vanliga sjukhus har dom ju rätt att åka vart dom vill!

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • Hannnas

Dulia.. stor kram till dig o syrran din verkligen.. tycker oxå att det verkar konstigt att OM det nu är så att det slutar med abort att hon måste vänta så längt.. fattar det inte alls...

Heej Magda

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu - v15 .?:*¨¨*:?.
  • lurksmulan

Ha ha, jag måste berätta. Igår var det ju en här på jobbet som frågade om jag ska ha barn igen och det var jätteroligt för då ser jag inte bara tjock ut längre.
    Sen var jag iväg nu hos en annan och hon tokstirrade på min mage, hon tittade mig knappt i ögonen när vi pratade utan flackade med blicken ner till magen hela tiden. Men hon vågade ändå inte fråga! Ha ha ha!

• MagdaA

lurkan: haha! kul! Jag har varit med om liknande situationer! Man tycker det är synd att de inte frågar, men samtidigt kan jag inte säga att jag skulle våga fråga heller, om jag inte var 100. Har en kompis som gjorde en dundertappe så jag vet hur pinsamt det kan bli!

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • lurksmulan

Jag berättade det här för min rumskompis och då berättade hon att en annan frågat henne igår när jag ska ha barn, så nu syns det visst så att de flesta märker.
    Och ändå går jag omkring i en stor fleecejacka eftersom vi har så kallt!

Ja du Magda, jag har också gjort en sån tabbe, som tur var frågade jag inte tjejen i fråga direkt utan en av hennes kompisar. Men den tjejen har sett gravid ut i flera år faktiskt, och nu ska hon ha sitt andra barn i slutet av mars och man har precis börjat se att det är en gravidmage.
    Hon och jag bor i samma hus, och en av våra andra grannar (som vi också umgås med) ska ha barn i början av maj, så det är verkligen babyboom just nu!

Svar på tråden Pladdertråden!