Inlägg från: MrsMurphy |Visa alla inlägg
  • MrsMurphy

Pladdertråden!

Nu har jag kommit hem från jobbet! Kanonskönt att bara vara där 4 timmar och jag är fortfarande pigg och fräsch! Iofs så fikade jag antagligen 3 av 4 av dessa sk arbetade timmar... Generad

Håller med Lurkan beträffande detta med vagnar. Finns måndagsexemplar även på nya och man är inte fullständigt korkad och kastar ner sin nyfödda bebbe i en vagn som man inte kontrollerat att den är hel och funkar. Vi ska köpa min chefs begagnat och lite andra prylar kommer nog därifrån. Blir alltså en Brio vanlig blå som har två år på nacken. Tror ändå att man kommer få tuppjuck på den och skaffa en som passar ens behov några månader senare.

Sängen kommer bli till en början en vagga som min pappa byggt till min brors första barn så den är begagnad och inpyrd med mängder av andras baciller. Och vet ni vad? Jag tror verkligen inte att det är farligt.

Går allt för lätt blir man fort dum...
  • MrsMurphy

Hanna: Jag känner mig som ett måndagsexemplar så det stämmer nog bra! Och antagligen som sagt clearingnr. Hoppa över den sista av de 5 så brukar det funka för mig...

Beträffande detta med skötväska så har jag en föredetta arbetskamrat som har nån släktmodell som hon brukar sy som hon lovade mig vid förra graviditeten. Så nu hoppas jag verkligen att hon fått veta att jag är gravid igen och syr en sån.

Jag älskar allt detta med traditioner och ärvda saker som har historia (ex vagga, kläder etc) så jag kommer nog aldrig infalla under detta med köphysterin...

• MrsMurphy

För mig blev kombinationen postafen + seabands den ultimata lösningen. Själva sebands funkade inte nåt vidare utan postafen och postafen funkade bättre med seabands...Fundersam

• MrsMurphy

Kickan: Allt förrsvann ju vips för mig så jag var ju helt plötsligt inte illamående i v9 längre. Så några rejäla ångestveckor då utan syptomer... Iofs så är det fortfarande dött på symptom fronten. Skrikandes 

• MrsMurphy

Jag har haft som träningsvärk under magen så att säga... Kan hänga ihop med att jag trodde att jag var på ett aerobicpass på jobbet förra veckan. Fundersam

• MrsMurphy

Men varför får man egentligen uvi som gravid?? *korkad*

• MrsMurphy

Magda: Har du också som träningsvärk under själva magen nertill?

• MrsMurphy

Morrn morrn!

Här tittar karln på vasaloppet och jag blev väckt... Tror faktiskt att jag hade kunnat sova vidare idag men så fort som nån av oss visar livstecken så har vi två stycken 4 kg klumpar som börjar hoppa på oss. *gäsp*

• MrsMurphy

Hann: Jisses vad den växer!

Magda: Jag längtar verkligen efter det där nu! Skrattande

En annan har ju skickat ut karln för att leta reda på nybakt bröd... Generad

• MrsMurphy

Jag fick ju order igår att inte gnälla om magen men jag kan inte låta bli att vara orolig ändå. Jämför med era i samma veckor och min ligger ju verkligen jättelågt i jämföresle med era. Fundersam Har grubblat rätt hårt om detta senaste tiden. Varför är min som en fettvalk nertill på magen och inte en sån där riktig mage som både Hanna och Magda har?

Svar på tråden Pladdertråden!