• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • Kickan 84

Jo jag vet, men hon ska ju komma tillbaka typ nu, därför jag ville veta hur det gick! Tror du inte jag har stenkoll på henne?

Stanna där du är! ♥
  • MagdaA

morrn morrn! blllläääääääääääää!!! Mår inge bra idag. känner mig typ mosad...

lättja: förstår absolut att du reagerat så. Det svåraste för mig det här året (sen vi förlorade Ebba) har varit att träffa småbarn. Vet inte hur många gånger vi tackat ner till fika, middag, kalas, fester hos kompisar som har barn eller varit gravida. inte förns jag själv blev gravid igen klarade jag av att umgås med dom.

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • lurksmulan
    Lättja: Du har min yttersta sympati. Jag har ju själv haft ett förvirrat förra år (som jag skrivit om tidigare) och vet hur jobbigt det kan vara att bara gå upp och andas varje dag.
    Mamma till Laban 050131 och minigrisen bf 070802
  • lurksmulan
    Kickan: Jaa nu ser jag vad klockan är dessutom! Trodde den var fem i åtta! Sorry!
  • MrsMurphy

Magda: Fick ett mail av henne nu där det står att jag är den missundsam, avundsjuk och egoistisk människa. Vilket stämmer men är det så konstigt? Jag blir tokprovocerad av att få massa glada hejjarrop och puschande från just henne när hon har haft sitt livs bästa år och jag mitt absolut svartaste. Fundersam Men hon har nog mest glömt att jag är en väldigt ironisk människa medan hon har skaffat en positiv livssyn och försöker se det bästa i alla situationer. Och sånt pallade jag inte med så jag tror att det blivit massa feltolkningar nu eftersom jag har en rätt hård jargong.

• MagdaA

Lättja: tycker du ska ta ett snack med henne, irl. Prata ut. Accepterar hon inte hur du känner så får det ju stå för henne. Alla männsikor är olika å hon kan inte kräva att du ska känna på samma sätt som henne.

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • JUSTer

Lättja: Jag förstår dig precis.

Jag tycker rent generellt att det har blivit lite svårt med en del gamla kompisar när man blivit äldre. Man växer liksom ifrån varandra. Några har man kvar oavsett vad man gör, andra lyckas man inte ha nån vettig relation till längre. Det blir fel hur man än gör.

Gravid - v. 14
  • MrsMurphy

Jag blir bara så trött!  Det var efter det här snacket om att bli med barn när man har en 5 månaders bebbe och jag tyckte att det skulle vara skitjobbigt. Men hon säger bara en massa positiva saker om precis allt och jag kan för mitt liv inte förstå hur jag i dagsläget med tanke på humör, sömn etc skulle klara av en liten bebis på detta. Då var jag världens svartaste människa och jag tyckte att hon hade skaffat rosa glasögon till livet...

Och sen har det bara spårat ur!

Suck!

Det som gör mig mest frustrerad är att hon har skaffat jordens optimistiska inställning till allt nu och hon tycks helt ha glömt bort hur jag är som människa. Jag har alltid varit rätt ironisk och väldigt svart humor och hon verkar helt ha glömt bort att jag är så här utan läser allt jag säger som nattsvart.

• lurksmulan
    Lättja: Men, det känns ju som om hon är en avundsjuk, missunsam och egoistisk människa om hon inte kan förstå att du inte har varit på topp under det här året och kanske behöver lite tid att komma igen innan hon kör på med hur underbart hennes liv är.
    Ibland behöver man lite sympati, att någon oooar och aaaar lite innan man orkar lyssna på annat. Och det är inte egoistiskt. Är man vänner så gör man så.
Svar på tråden Pladdertråden!