• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • Hannnas

lurkis.. japp Bel är bortrest minnt tyvärr inte när de kommer tillbaks, om det är efter helgen kanske

Nä inga fler tester här inte inte innan det blir dags för nya ÄL stickor iaf o det lär ju få dröjja ett tag

.?:*¨¨*:?. jag ska bli mamma - v17 .?:*¨¨*:?.
  • hemligaärtan

Uppdaterar vecka!

Vänta på bebislistan!

Believer v.29 Bf 17 maj. Väntar en underbar FLICKA
    2007 v.29, Bf 20 maj
    Dulia v.27, Bf 6 juni (Marie tror pojke, jag tror flicka)
    lurkan v.19, bf 2 augusti (pojke enligt Marie). Rutin-UL 5/3, köns-UL 4/4
    Magda v.18, Bf 6 augusti (pojke tror vi, flicka enligt Marie) Rutin-UL 6/3
    Mamma till F&S v 18 Bf 8 Augusti RUL 22/2
    Hanna v.17, Bf 11 augusti (flicka tror vi båda)
    Lättja v.15, Bf 30 augusti (rödlätt, överaktiv, tjock tjej enligt Maries oerhört tillförlitliga lista)
    JUSTer v.14, Bf 2 september (pojke enligt Marie)
    Kickan v. 11, BF 21 september (pojke tror jag)
    Hemligaärtan v.11, BF 21 september
    Thezzizen v.10, BF 25 september (manuellt räknat 28/9)
    missK v.8, BF 14 oktober (flicka enligt Marie)
    Angiee v.8 BF 15 Oktober (flicka enligt Marie)
    Jazzy v.6 BF 28 oktober (pojke enl Marie)

• Hannnas

ärtan.. när ska du sluta vara hemlig och återgå till att vara ditt gamla nick??

.?:*¨¨*:?. jag ska bli mamma - v17 .?:*¨¨*:?.
  • MagdaA

va jätte-hungig! började äta, några tuggor, sen STOPP! Fattar inte! Nu mår jag bara illa... tror jag återgår till soffan, pussel och cd-bok!

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • jazzy

Madga: vad får du göra för din läkare?? promenader mm....

• snöstjärna

jag fuckade ju oxå ihop det med FK å var förbannad på dem för jag fick bara en halv utbetalning. Ringde å började gnälla ;)

Å sen hittar jag sjukintyget i min hög med papper .. *harkel* JAG hade glömt å lämna in pappret ;))

hmm.. men nu e de inlämnat, å jag skulle ha pengarna senast tisdag =)
    Klant .. kan väl inte skylla på Gravidhjärna redan? =PP

Å jobbat har jag gjort med, två timmar gick bra. Så detta blir nog kanon det! =)

Jag är den jag är, eftersom jag inte blev som jag skulle.
  • MagdaA

jazzy: nej, inga promenader. tyvärr hade varit skönt, men avstår... på läkarintyget står det "all ej helt nödvändig fysisk aktivitet bör undvikas för att minska risken för mf". säger ju ganska mycket. jag gör inte mer än nödvändigt.

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • MrsMurphy

Hej tjejer! Mår hund och får panik av detta...

I tisdags var jag pygg som sjutton och studsade runt på strålande humör hela dagen och hjälpte kunder. Ingen hysterisk fysisk aktivitet förutom att det är mycket folk och rätt stressigt. Dunsade i säng direkt efter jobbet kl 19,30 och sov till 7 igår. Var vaken i 2 timmar men det susade rätt myycket i huvudet så jag tog en powernap innan jobbet kl 11.

Kom till jobbet och mådde helskumt hela gårdagen, susade i huvudet, dödstrött och jättespänd mage. Kändes som om man skulle tuppa av halva dagen så jag tog det lugnt. På kvällen fick jag en del energi och gjorde en jättespurt innan vi stängde kl 20. Hem och dunsade i säng och slocknade.

Vaknade nu på morgonen smått knäckt. Dödstrött och illamående och susande i skallen. Är på jobbet ca 15 minuter innan jag är parkerad och spyr på toaletten och stortjuter. Susar och är helt knäckt och bara vill lägga mig i ett hörn och sova.

Min slutledning är att kroppen inte pallar med stressen på jobbet fast jag tycker att jag tar det lugnt. Chefen skällde ut mig nu och tyckte att jag borde veta bättre och ta det lugnt på jobbet för han vet ju hur det blir. Problemet är att jag tycker ju att jag tog det lugnt efter bästa förutsättningar, vad göra när det är kaos på arbetsplatsen? Jag har inte släpat en massa eller dragit i hyllor.

Har jag nån brist i kroppen? Varför blir jag så trött?

• lurksmulan
    Lättja: Det är säkert högre tempo än vad du registrerar. Eller, jag ska omformulera mig, vad din kropp klarar. Du kör på i vad du tycker är ett lugnare tempo än vanligt, men din kropp behöver att du tar det ännu lugnare. Du ska se mig gå nu, det tar dubbelt så lång tid som vanligt. Jag svär att jag blev omkörd av en trädgårdssnäcka i går!
    Äter du järn? För det kan man annars bli trött av, järnbrist alltså. Vanliga multivitaminer är ju bra också, typ vitamineral eller liknande.
    Annars är det ju ett sorgligt faktum att man ÄR trött när man är gravid. Du kanske har läst hur jag och Magda känner oss?
    Mamma till Laban 050131 och minigrisen bf 070802
  • MrsMurphy

*snyft*

Ja ni, jag vet ju att man blir trött men hur i helvete pallar alla? Känner mig som en patetisk liten fjant efter att ha fått utskällningen av chefen efter att jag totalhavererat. Känner mig så maktlös men vad i helvete ska man ta sig till när man bara spyr och stortjuter? Mår skunk! Ska shoppa järntabletter tror jag...

Fan, fan och faaaaaaaaan!

*drar nåt gamalt över mig*

Svar på tråden Pladdertråden!