• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • lurksmulan

Lättja: För mig går det bra på jobbet av den enkla anledningen att jag sitter som klistrad vid mitt skrivbord om dagarna. Jag går och hämtar posten, kaffe och går på toa, annars sitter jag här som en annan jabba the hut. Men trots att jag rör mig så lite på dagarna och sniglar mig vartän jag ska är jag lika trött ändå på kvällarna. Så du som flänger runt och har ett fysiskt krävande jobb har all "rätt" i världen att vara trött.

Mamma till Laban 050131 och minigrisen bf 070802
  • Hannnas

Förresten.. jag har ju snurrat lite om livmodern, vart den har befunnit sig o så... o när vi var hos BM förra veckan kände vi båda den tydligt mellan blygdbenet o naveln..

Sen nu så har jag ju sagt att något har hänt bara på ett par dagar o det var inte en fel känsla för nu är livmodern nästan uppe vid naveln.. kände den tydligt ihop med BM from hell

Så herreguud vad mkt som kan hända på en vecka

O hade jag räknat ut vilken vecka jag är i efter ÄL så hade jag varit i v 16+1 MEN nu stämmer räkningen mer med SM och är ju 16+4 precis som jag känt på mig

.?:*¨¨*:?. jag ska bli mamma - v17 .?:*¨¨*:?.
  • MrsMurphy

Nu har jag pratat med svärmor så nu känns allt bättre! Det var första gången som jag vågade ringa och prata av mig så här och jisses, det var det klart värt. Hon är ju en sjukskriven barnmorska så då får man lite mer bekräftat att man inte är helt ute och cyklar...

Kräkas är bara kroppen sätt att försöka släppa på spänningarna så inget onormalt alls att reagera så här! Hon tycker att jag ska peka fulfinger till jobbet tills jag mår lite bättre och jag ska inte bry mig om vad pojkvasken (chefen) säger!

Går allt för lätt blir man fort dum...
  • Honeyflowers
    lättja: det var en bra svärmor! Nu stannar du hemma tills du känner dig lite piggare, tycker gott du kan va hemma imorron oxå
    16 mars..då är det dax!!
  • Hannnas

Lättja... underbar sväris!!! "fulfinger" haha... helt rätt!

• lurksmulan

Bra med en svärmor som ryter åt ens fördel!

Hanna: Ja ibland går det undan. Förra gången fick jag så jäkla ont att jag inte ens kunde resa mig upp en dag. Så fick jag en akuttid hos bm och hon fick mäta min mage tre gånger för hon trodde inte sina ögon. Då hade den vuxit 3 cm på 4 dagar, och jag hade gått upp 2,5 kg! Snacka om utvecklingssprång! Mina ligament fick stora spelet och det var det som gjorde så ont.

• lurksmulan

Nu ska jag äta hembakta catalaner! Mums!

• Hannnas

lurkis.. haha ja herreguud kroppen är inte att lita på alls men kul är det för nu känner man ju att man inte är själv längre o det är mysigt (just nu iaf )

• MagdaA

tog fram lådan me mammakläder sen jag väntade Ebba, en kjol å några tröjor satt bra, men tre par byxor är för stora. var mycket bredare om baken då. hmm...får väl se om jag växer i dom.

lite intimt...  Generad  men tycker det kliar i hönan idag. liksom inte "i" utan mer i de yttre delarna. nån som vet vad det kan vara?

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • Hannnas

Magda.. kan vara svamp.. ganska vanligt att gravida får det ju och det kan sitta både på utsidan som du säger och en bit in... huga..

Svar på tråden Pladdertråden!