• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • Thezzizen

Hallå hörni....

Såg att ni diskuerat hp. Jag funderar väldigt mycket på det nu då det är dags att lägga semestern på jobbet.
    Hur mkt hp får man, kan man få max 60 dgr? De som blivit beviljade hos oss har iaf haft typ två månader.
    För jag funderar på o lägga semester i juli och sen få hp i augusti o september???? vart kan man läsa om hp?

Idag är det v 10+0. Alltså v11! och bara fem dgr kvar till ul!

Nån som vill leta fram listan?

• Thezzizen

Vaddå, så de där om omplacering måste göras först alltså..

• jazzy

Jag jobbade som uska när jag väntade mina barn,fick HP beviljade utan problem...nu kommer jag troligtvis INTE få det...inte många som jobbar inom barnomsorgen som får HP..FaST det är tungt!!!!!!

• hemligaärtan

Ser att ni pratat om HP en del. Låter underbart att kunna få det. Med mitt jobb får man inte det trots att det är väldigt stressigt peiodvis. Men man sitter ju bara still på kontor, så det kanske är rätt ändå.

Såg att jag skrivit förut att jag är i v.11+4 på måndag men jag är ju i v.10+4! Kanske lite önsketänkande där.

Trevlig helg alla!

• Thezzizen

Och när kan man få moderskapsintyg? För de är ju förutsättning för att kunna skicka in hp.

Vad tror ni, ska jag ta relativt tidig semester o räkna med hp sen eller???

• Hannnas

Thezz... ja du, jag ringde faktiskt FK i eftermiddags o undrade lite... o man måste skicka in alla dessa blanketter samtidigt, annars handläggs det inte... blanketten om omplacering är (du kan ju se den på nätet) att arb.givaren gjort allt för att omplacera dig och även han/hon ger sin version av hur "tungt" el annat jobbet är... sen moderskapsintyget.. det får man på andra besket hos BM.. jag ska ringa min BM nästa vecka och be henne skicka det tidigare, borde ju inte vara några problem. För situationen här kräver att detta går undan så snart som möjligt...

Jag skulle INTE våga räkna alls med HP.. jag har lämnat in 2 semesterförslag till chefen, ett OM jag får HP och ett om jag inte får... vad sjuttan ska man göra annars lixom Fundersam

.?:*¨¨*:?. jag ska bli mamma - v17 .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas

Lyssnade på bebis hjärta!!! så mysigt!! Vi har ju bara en skitkass handdoppler men den fungerar hyffsat iaf, jag hörde tydligt min puls o bebbens hihiiiii

.?:*¨¨*:?. jag ska bli mamma - v17 .?:*¨¨*:?.
  • jazzy

HANNA: vad mysigt!!! Vet du om det funkar med stetoskop sen??

Svar på tråden Pladdertråden!