• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • hemligaärtan

Grejen är att det redan börjar synas också. Jag får försöka dölja det så gott det går och gå och hålla in magen. Kommer inte att funka så länge till är jag rädd.

På inskrivningen på måndag är jag i v.11+4. Jag tror att de kommer att göra ett VUL då (om inte kommer jag att propsa på det). Jag funderar nu på att om allt ser bra ut berätta för chefen i nästa vecka. Ju längre jag väntar desto mer blir det ju att jag måste "luras".

• after eight

Ärtan, jag skulle nog berätta efter inskrivningen i nästa vecka. Du kommer ju ändå inte att kunna dölja det så länge till, antar att magen växer snabbare med barn 2.

Men du kan ju berätta för chefen och säga att detta inte är något som du vill kommunicera ut till alla än.

Kroppen är allt en bra konstig manick!
  • Hannnas

Linda.. berätta.. vad gör nässprayen? o vad händer om den ger effekt, är det då sprutorna sätts in, vad ska de göra?? o när sker ÄP mm ?? Flåt om jag är för frågvis Generad

.?:*¨¨*:?. jag ska bli mamma - v17 .?:*¨¨*:?.
  • Jaylin

Hej och hå!

Ville bara säga hej och jag hoppas att ni och magarna mår bra!

• Dulia

Hej Jay! Läste i andra tråden att op och spolningen gått bra. Vad skönt!

HF, på mitt förra jobb så var det en av tjejerna som jag hade bäst kontakt med som gjorde IVF. Det var spännande att följa henne och det blir lika spännande att följa dig. Jag känner ingen allt du skriver om spary och sprutor.

En dotter född aug -05 och BF 6/6 -07
  • Honeyflowers
    HANNA: nässprayen hämmar kroppens egna ägglossning, dvs sätter mig i klimakteriet. Den egna ÄLen får inte störa det andra som ska ske så därför måste man nedregleras med hjälp av nässpray.. jag ska få en blödning som visar att jag är nedreglerad och sedan är det dax för sprutorna som ska stimulera så många äggblåsor som möjligt. ÄP:et sker när jag har tillräckligt med mogna äggblåsor, då plockas de ut o befruktas med makens simmare och förhoppningsvis sätts ett befruktat ägg tillbaka i mig. Efter 2 v får jag göra gravtest. Ska göra ÄP:et prel. i sista veckan av april. OM allt går som det ska innan vill säga. Har jag otur kan jag överstimuleras, få för många äggblåsor o då måste man avbryta o börja om från början. Jag är visst en sån som har många äggblåsor av mig självt såg läkarna på VUL.

så phew, det är en del att gå igenom!
    16 mars..då är det dax!!
  • Hannnas

Linda.. ja herregud ja.. vilken omställning för din kropp kommer bli en hel del för dig o maken nu... o du kommer kanske inte ens känna igen dig själv i humöret om du ska nedregleras så men vad gör man inte .. nä jag tycker verkligen att det är spännande.. lova nu att du uppdaterar om allt som händer, bloggar du om detta??

Magda.. hihi tänkte på dig:

.?:*¨¨*:?. jag ska bli mamma - v17 .?:*¨¨*:?.
  • MagdaA

Hanna: å bilken sööööt! Var har du hittat den?

Ängel i himlen och plutt i magen!
Svar på tråden Pladdertråden!