• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • Cia o krabaten

Hannah: Men OM du får beviljad Hp är det väl lite slöseri med semester??...
    Då kan du ju lika bra ta Hp hela vägen fram??

Lättja: Ingen på mitt jobb har fått igenom Hp Ledsen Tyvärr.
    Jobbar ju som optiker i en stor butik med mycket stress, men det anses som om man kan komma undan med att sitta ner och ha lättare uppgifter mot slutet.
    En på jobbet jobbade nu fram till 1v före BF och fick sedan 1v efter bf. Det var bra tungt för henne mot slutet.

Nattens mörker släcker dagens ljus, men inte hoppets låga
  • Hannnas

Cia... jo men det är mer en ekonomisk fråga.. 80% i 2 mån eller semester som fyller ut de förlorade 20% under 1 mån... o även om jag tar ut 5 sem veckor så har jag flera veckor kvar har ju extra i detta jobbet

linda.. jaaa

Jaz.. jo men kan man skicka in ansökan nu och sen komplettera med intyget om ett par veckor tror du? för jag har brått med detta nämligen?

Magda.. ahh ja det är bra att kolla om det kan vara uvi... är oxå storkonsument av trossskydd

.?:*¨¨*:?. jag ska bli mamma - v17 .?:*¨¨*:?.
  • jazzy

HANNA: Fick höra att det inte gick att göra så pga alla som fuskar,men ring & fråga iaf!Glad

• hemligaärtan

Hej tjejer! Behöver lite råd.

Jag plussade ju en vecka efter att jag skrivit på för ett nytt jobb och sagt upp mig på mitt gamla. Jag har nu jobbat på nya stället i 2 1/2 vecka och de pratar redan en hel del planering; att jag skall ta ansvar för projekt med deadline under 2008 och 2009. Det innebär att jag måste sitta och hålla god min fast jag veta att jag inte kommer att kunna ta ansvaret för dessa projekten, eftersom det mesta av jobbet med dem blir när jag skall vara mammaledig. Känns urjobbigt! Jag vill ju inte lura någon!

Är i v.11 nu och skall på inskrivning. Funderar på att berätta för min chef om allt går bra på inskrivningen på måndag. Tycker ni att jag skall vänta eller ta det så snabbt som möjligt? Hur skall jag lägga fram det? Är jätte nervös! Jag sätter ju dem på pottkanten nu. Samtidigt har jag ju inte lurat dem eftersom jag inte visste detta när jag bestämde mig för att börja här.

• hemligaärtan

Ingen som vill ta sig an mitt lilla problem?

• Hannnas

Jaz.. jaa det ska jag göra tack!!

ärtan.. skitsvår sits.. vet inte om det är det bästa men jag skulle nog inte kunna hymla efter v13 när jag var mer säker på att det ska gå vägen ... eller så väntar du till efter UL.. men jag förstår din pressade sits..

.?:*¨¨*:?. jag ska bli mamma - v17 .?:*¨¨*:?.
  • jazzy

Alltid svårt att råda någon,men jag hade nog varit ärlig & sagt att jag är gravid!!!Glad

• Honeyflowers
    Hanna: Om exakt två veckor börjar jag med nässpray. I 3 veckor. Om min kropp är nedreglerad efter det så börjar jag med sprutorna. Maken har lovat ta dem på mig.=)
    Först är alltså sprayen!
    16 mars..då är det dax!!
  • MagdaA

Hanna: kanske är som hon säger, att jag är irriterad, för jag har haft såhär förut, å då har det gått över. Man är ju extra känslig när man är gravid så nu ska ja sova näck jämt å sippa trosskydden så ofta jag kan.

ärtan: jag skulle nog ha berättat efter vecka 13. Prata med din chef å be att han/hon inte för det vidare. Tror h*n tycker det är bättre att du berättar så de vet hur dom ska planera. Sen kan det ju gå illa, det vet man aldrig i förväg, men...

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • jazzy

Å andra sidan har du inte skyldighet att berätta förrän två månader innan....

Svar på tråden Pladdertråden!