• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • MrsMurphy

Man ska inte äta en klase med vindruvor till lunch om man har nån sorts plan att vistas bland folk resten av dagen... Fundersam

• after eight

Hanna, jag tycker att det känns som en evighet att vänta bara till vecka 9 för att göra VUL. Kommer nog inte att orka vänta till vecka 10. Dessutom tror jag inte att jag kommer att vara så orolig, om jag har fått se ett hjärta vecka 9, det räcker för mig. Dessutom har jag ju tänkt att göra ett NUPP-test och det gör man väl senast vecka 14?

Kroppen är allt en bra konstig manick!
  • MrsMurphy

Vad innebär det egentligen detta med NUPP test och varför gör man det?

• after eight

NUPP-test är en förkortning av NackUppklarings-test och de mäter, med hjälp av ett ultraljud, nånting i nacken på barnet, tror det är nån vätska, men inte säker. Barn med Downs syndrom har lägre värde, har jag fått för mig, än vad "normala" barn har. Nu har de också gjort framsteg och lanserat ett nytt sorts blodprov, som också det mäter förekomsten av något ämne, som varierar mellan Downs-barn och andra. Det kallas KUBB. Väldigt vagt, jag kan inte så mycket om det. NUPP och KUBB ger ju inte ett lika säkert resultat som fostervattensprov, men det innebär ju heller inga risker. Det ger ett sannolikhetsvärde för att barnet har någon kromosomskada. Gör man ett sådant och till exempel får att risken är 1 på 2500 att barnet har nån skada, så kanske man inte går vidare med fostervattensprov. Får man däremot 1 på 70 så kanske man fortsätter med fvp. Så resonerar i alla fall jag. Jag är ju 33, fyller 34 i höst och jag börjar ju närma mig åldersgränsen då risken ökar dramatiskt.

Kroppen är allt en bra konstig manick!
  • MrsMurphy

Oj! Fundersam Försöker att låta bli och tänka på sånt här...

• Hannnas

Yeeesss en vecka till

.•:*¨¨*:•. Här ska födas bebisar .•:*¨¨*:•.

2007    v22, Bf 20 maj
    Dulia    v20, Bf 6 juni
    lurkan  v12, bf 2 augusti (pojke enligt Marie)
    Magda  v11, Bf 10 augusti (flicka tror vibåda, flicka enligt Marie)
    Hanna  v11, Bf 12 augusti (flicka tror vi båda)
    Lättja   v8, Bf 31 augusti (rödlätt, överaktiv, tjock tjej enligt Maries oerhört tillförlitliga lista)
    JUSTer v7 Bf 3 september
    after eight v7, BF 5 september (pojke enligt Marie)

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu .?:*¨¨*:?.
  • MrsMurphy

Idag är jag på hysteriskt bra humör och rejält hormonstinn och börjar nästan gråta av allt! Snacka om att man pendlar vilt nu! Detta humöret hade jag nog kunna tänka mig att befinna mig i för gptt!

• Snart kanske

Hej tjejer. Jag kan inte låta bli att kika in här också, måste ju hålla mig uppdaterad med allt som händer er..
    Kramis

När ska det bli vår tur??
  • Hannnas

Tycker det fattas någon här

.•:*¨¨*:•. Här ska födas bebisar .•:*¨¨*:•.

2007    v22, Bf 20 maj
    Dulia    v20, Bf 6 juni
    lurkan  v12, bf 2 augusti (pojke enligt Marie)
    Magda  v11, Bf 10 augusti (flicka tror vibåda, flicka enligt Marie)
    Hanna  v11, Bf 12 augusti (flicka tror vi båda)
    Lättja   v8, Bf 31 augusti (rödlätt, överaktiv, tjock tjej enligt Maries oerhört tillförlitliga lista)
    JUSTer v7 Bf 3 september
    after eight v7, BF 5 september (pojke enligt Marie)

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu .?:*¨¨*:?.
Svar på tråden Pladdertråden!