• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • Hannnas

magda... vet inte säkert eg... kosten är väl viktigast men ett vanligt tillskott kan ju inte vara fel, osså får man ju i sig lite extra järn

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu .?:*¨¨*:?.
  • lurksmulan

Hi hi, tror ni att det är minigrisen redan?
    Då kan jag ju inte ha moderkakan i framkant, som sist. Då kände jag inget förrän v.21!

Jag äter också Vitamax, de funkar bra. Förra gången åt jag vitamineral och det var inget fel på de heller.

Magda: Ja du behöver folsyra och järn bl.a!

• MagdaA

Hanna: är det skadligt att inta koffein när man är gravid? tänkte eftersom du ifrågasatte att de skriver ut Lergigan comp?!

kanske ska köpa itamineral då, vill gärna slippa käka järn, gjorde det efter att Ebba föddes. Hade uselt hb eftersom jag blödde så mycket, inge kul i magen av järn...

Nygift och gravid!
  • after eight

Magda, de rekommenderar att man äter folsyra åtminstone de tre första månaderna, för att minska risken för ryggmärgsbråck. Men oftast behövs det ju inte ändå, eftersom vi äter varierad kost, så får vi i oss folsyra naturligt.

Kroppen är allt en bra konstig manick!
  • Hannnas

lurkis... men folsyran är ju inte så viktig efter v10 ungefär... viktigas INNAN grav o tidigt i grav ... men skitsamma det är ALLTID bra med folis

Jo det kan det absolut vara ju... har du inte kakan i framvägg som sagt så är det ju klart rimligt att känna den lilla skiten redan nu ju vad KUL

• Hannnas

Magda.. för höga doser koffein är ju INTE bra... därför ska man ju inte dricka FÖR mkt kaffe el te bl a... så ett tillskott i tablettform är ju bara dumt även om tabletterna i sig inte är någon fara för fostret

• after eight

Ibland när man har järnbrist så beror det på att man saknar folsyra, som på nåt sätt underlättar upptaget av järn, har jag läst nånstans. Jag fick kraftig järnbrist förra graviditeten och jag räknar väl med att få det även denna gång, men jag kommer nog att fortsätta med Vitamax ett bra tag, för att se om järnvärdet håller sig stadigare.

Kroppen är allt en bra konstig manick!
  • lurksmulan

Hi hi hi hi! Tänk om det är bebis?! Jag kände redan igår kväll och tyckte att det var himla underligt sätt det bubblade på. Grejen är att jag, som många andra, kände "spöksparkar" långt efter att Laban föddes, och så har jag känt hela tiden nu. Så det är svårt att veta vad som är riktigt. Men nu tycker jag att det känns lite mer som då, fast det är så svårt att veta.
    *glad ändå*

• Hannnas

ae.. tänker som du... tänker fortsätta med VitaMaxen gravven ut som det ser ut iaf

Lurkis... åhh fatta vad mysigt ändå, spök el inte du känner ju bebis så härligt!!! antar att en annan får vänta minst ett par månader till iaf

Svar på tråden Pladdertråden!