• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • lurksmulan

Lättja: Jag har inte haft någon mensvärk alls faktiskt, varken den här eller förra gången.

Hanna: Jag är inte så insatt i det hela men har förstått att det också är hormonerna som spökar och luckrar upp bäckenbotten på något vis.

• MrsMurphy

Det känns som om skelettet sakta men säkert mals sönder om nån förstår vad jag menar... Fundersam Molande känsla konstant.

• after eight

Lättja, det behöver inte alls betyda nåt negativt för att du har molvärk. Olika kroppar är olika känsliga för växtvärken, våra kroppar kanske är extra känsliga. Jag hade det som sagt vid min förra grav. och ut kom ju ett friskt flickebarn.

Kroppen är allt en bra konstig manick!
  • MrsMurphy

ae: Jag har bara utgått ifrån att alla har samma skit så lite snopet! Räcka ut tungan Har börjat inse att det kommer bli en lååååång grav om det går vägen!

• Hannnas

Lättja... säkert växtvärk

Lurkis... oki... ja jag ska genast flyta iväg o kolla läget vad det är.. men det låter tiidigt för sånt eller?

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu .?:*¨¨*:?.
  • JUSTer

Kvasi-medicin-teori: jag hade mer mensvärk med Sara än jag har nu. Kanske gör det ondare att töjja ut livmodern första gången???
    Jag hade mindre ont i tuttarna då. Kanske är de mer vana vid amning nu och reagerar snabbare?

Gravid - v. 7
  • Hannnas

JUSTer... låter som en schysst teori det där

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu .?:*¨¨*:?.
  • MrsMurphy

JUSTer: Får nog spräcka den teorin för det var ju inte så länge sen som jag var gravid till v9... Då hade jag mindre molvärk och tuttvärken slog till senare. Nu har jag konstant molvärk och tuttar som försöker ta död på mig! Räcka ut tungan Livmodern borde ju inte göra ondare nu än förra gången som bara var ett halvår sen? Den borde väl inte hunnit återhämta sig helt?  

• after eight

JUSTer, det där med tuttarna anammar jag helhjärtat, jag har mest ont i bröstvårtorna, ilar lite i dem som det gjorde när jag började amma. Men vad gäller växtvärken så har jag faktiskt hört att det KAN vara tvärtom, eftersom livmodern andra gången inte håller emot lika mycket, utan det är mer fritt fram att växa och då kan det göra ont, för att det växer fort.

Kroppen är allt en bra konstig manick!
  • JUSTer

Hmmm, inget Nobelpris i Medicin till mig i år då Ledsen

Gravid - v. 8
Svar på tråden Pladdertråden!