• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • JUSTer

Lurksmulan: Ett tips, om du vill använda vagnen till båda barnen och få plats med mjukliften under så tycker jag att du ska köpa en sittvagn typ en kombivagn utan mjuklift och sedan en voksi-påse. Så har mina systrar haft från att bebin varit nyfödd. Påsen är lätt att knövla in under.

Bild i babylandkatalog: http://www.babyland.se/documents/annonser/babylandkatalogen/BL_22-23-2006.pdf  (sid 2)

Gravid - v. 15
  • Jaylin

Tjeena tjejer!

Berättar här åxå - skrev i andra tråden.

Idag fick jag en återbudstid hos gyn (hade ju egentligen tid först den 3/4). Hon sa att det nu iaf verkar som om jag har en lindrig form av PCO! Jag fick ta blodprov och får svar om ca 1 vecka.
    Så när jag läkt ordentligt efter operationen så ska jag få medicin för att få igång mensen (dag 50 idag...) och sen sprutor och Pergotime.
    Så jag sällar mig nu till Pergo-gänget! Hon sa dock att jag får räkna med att det tar ca 1 - 1,5 månader innan det sätts igång.

Ni som hållt på med Pergo, kan ni berätta mer om det?

Annat nytt idag?

• MagdaA

oj! var är alla! var beredd på att få läsa 10 sidor nu när jag kom hem, men icke!

Lyckades nästan charma Micke på vägen in till stan att vi skulle kolla könet, men sen sa jag att vi skiter i det eftersom han inte ville, känns konstigt om jag ska bestämma. Men då när vi var där på ul:et så sa Micke till läkaren "Kan du se vad det är för nått?" Jag blev alldelens paff å sa "Vill du veta nu?" Jag borde ha hållit tyst! Får då förstod nog läkaren att vi varit lite veliga i den frågan så han berättade inte. Vi fick en bild, men vet ju inte vad man ska kolla efter. Han sa att vi fick åka hem å klura å sen log han bara. Men, Micke va nöjd, för nu fick vi ju nästan veta.....åh! Blev bara ännu mer nyfiken nu!

Dulia: haha! japp, här börjar barnen uppfostras från första början!

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • MagdaA

Jaylin: skönt. alltså inte att du har pco, men att du får hjälp! hoppas det tar sig snart nu!

• Jaylin

Magda: jag hoppas att det blir för mig som det var med Kickan: hon blev ju gravid snabbt efter hon fick medicin!

• MagdaA

Jaylin: jag håller tummen hååååårt!!!

• Jaylin

Tack Magda! Nu har man något att se fram emot iaf!

Och du, Ebbas namnsdag idag! Kram!

Svar på tråden Pladdertråden!