• MagdaA

Pladdertråden!

lurk: ja, som jag förstod det iaf. Hon sa att när hon får vanliga bedövningssprutor så ilar det alltid lite grann, så är det för mig också. Men med den här krämen så kände hon ingenting. Hon skulle laga 3 hål så hon tyckte det var skönt å slippa sprutorna.

Oj! undrar hur tandläkaren la sprutorna om det tog sån tid innan dom började verka! Inte så klokt å ge 5 stycken kanske...

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • MagdaA

Kom å tänka på en grej nu när det diskuteras aurora... Var en artikel i tidningen i förrgår om just auror å så. Tydligen hade alla aurora barnmorskor i hela norrland träffats å diskuterat förlossnings rädsla, hjälp, mm mm. Tycker det är bra att dom träffas å byter erfarenheter. Sen så var det en bild på de bm här i Övik som jobbar med det. Såg då att hon som vi hade som bm på nätterna ingick i den gruppen. Förstod det direkt. Hon var en av de underbaraste bm jag träffat. Passade utmärkt att jobba natt. Hon va alltid så lugn å snäll. Smög in å bytte dropp. Gav en stol-piller utan å göra nå krusiduller av det. Sen om man va vaken å ledsen/orolig/rädd så tog hon sig alltid tid att sitta en stund å prata. Underbar tjej!

• MagdaA

nån som har koll på vilken dag pengarna från fk kommer? hade för mig den 25:e, kommer dom idag då?! 300:- på kontot...det sinar!

• MagdaA

en fråga till. OM man har kryddor som datumet gått ut på. händer det nått mer med dom än att dom tappar smak? blir dom dåliga?

• MagdaA

JUSTer: hopp...får hoppas pengarna kommer på måndag då. Men jag håller fortfarande tummen för att dom kommer idag!

• MagdaA

missK: jag fyller år 10:e, men det verkar ju inte spela nån roll om de endå kommer på måndag.

lurk: du har säkert rätt. Får leva på maken över helgen! Tror inte jag har så mycket utgifter i helgen iaf...

• MagdaA

lurk: hur gör man för att se om pengar är påväg?

• MagdaA

lurk: på översikten? hmm...jag har swedbank, ser väl inte lika ut.

• MagdaA

jazzy: kan inte hitta där det står "framtida instättningar" nån stans. aja, får fråga Råttan i kväll.

• MagdaA

Det kliar på min mage!!! gaaaa!

sen så får jag väldigt mycket kli på ryggen när jag är gravid, var samma när jag väntade Ebba. Nån fler som får så?

Ska gå å lägga mig å vila nu. Känner att jag varit igång för mycket idag. Ömmar i nederdelen av magen och gör ont i fogarna. Inte bra!

Svar på tråden Pladdertråden!