• MagdaA

Pladdertråden!

Lurkis: hade tandställning (räls) när jag gick på högstadiet, sen när dom tog bort den limmade dom fast en metalltråd bakom de 6 främre tänderna i överkäken så att dom inte ska flytta omkring så mycket. Borde ha gjort det nere också, för där är det nästan lika rörigt nu som innan tandställningen! Märker inteav den så mycket, men vissa saker fastnar, speciellt kokos, å det är riktigt irriterande, jättesvårt att få bort! Sen kan man inte dra tandtråd som vanligt, måste bängla in bakom tråden...

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • MagdaA

Cia: jag lär nog få ha kvar den...så länge den sitter fast å inte stör så är det ju ingen fara. Tandläkaren jag har nu har då sagt att den får sitta. Min brorsas fru har också en, i övre käken, hon har haft den i över 15 år...å den lär nog få sitta kvar.

• MagdaA

Min har nog suttit sen 98 tror jag... oj! snart 10 år ju! Förvånad

• MagdaA

Alltså allvarligt! Min blåsa måste ha enormt tryck på sig nu! Går på toa hela tiden å blir kissnödig direkt!!! Nån fler som har så?

• MagdaA

Läste precis tidningen. Stod om en bäbis i Miami som föddes i veca 21, 280 g, 24 cm som dom lyckades rädda. Hon vägde nu 1,8 kg. Hon va ju tom mindre än Ebba ju! Å hon va liten!

• MagdaA

Men alltså...endå, fast jag går på toa ofta, så kommer det endel endå, varje gång.

• MagdaA

Hanna: ja man undrar ju, men utvecklingen går ju framåt... Endå börjar man ju undra...hur långt ska man gå? Snart kan man väl odla fram bäbisar i en konstgjord livmoder... Tycker man ska se till naturen också.

• MagdaA

Hanna: ja, jag vet själv hur det är när man är i den sitsen. En bäbis i magen som man vet inte kommer klara sig för den är för liten, men ENDÅ vill man göra ALLT för denna lilla varelse! Men som sagt, man börjar undra hur långt vetenskapen ska gå...

• MagdaA

Lurk: tror jag såg det, eller delar av det programet iaf. Minns inte säkert. Dom sa att de som föds förtidigt idag inte alls får lika mycket skador som förut, eftersom läkaren idag har så mycket mer kunskap och vet hur dom ska ta hand om barnet. MEN! Du har helt rätt, hon föddes "bara" 6 veckor för tidigt, hur är det då med alla dessa barn som födds 1015 veckor för tidigt.

Stog också i tidningen om en metod, tror den hette EC, som går ut på att å barnen blöjfria. Läsa av barnets signaler och då låta som göra ifrån sig på toa i stället. Rätt intressant faktist.

• MagdaA

Cia: klart det kan vara bökigt också! Dom som det stod om i tidningen, dom kombinerade med blöja. Hade blöja på natten och när dom t ex åkte bil eller gick på stan. Vet inte om det är nått vi kommer testa, tveksam, men man vet aldrig! Blir ju billigare iaf!

Svar på tråden Pladdertråden!