• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • MagdaA

Lättja: kring vecka 9 (förra grav) fick jag jätte ont typ "i" venusberget, alltså i blygdbenet, ömmade och gjorde ONT! Kunde knappt torka mig när jag varit på toa. Sen kom foglossningarna smygandes... 

Nygift och gravid!
  • MrsMurphy

Men för faaan!! Nåt sånt måste det ju vara för tidigt för oavsett, det är ju för sjutton löjligt. Men en schysst beskrivning Magda! Känns bekannt! Skrikandes Men nu är det ju för tidigt för allt sånt här!!

Men en fundering! När jag var gravid sist så hade jag en fet molvärk hela tiden och det har inte riktigt släppt under dessa månader då man inte varit gravid. Och nu är det i full styrka igen som sist.

Kan det vara som så att kroppen inte repat sig och nu återfallit till samma gnissel som jag hade sist? Att det är därför det gör så ont för att kroppen helt enkelt hade kommit igång med nåt gnissel sist och ej reparerat sig än?

• MagdaA

Lättja: svårt att säga. Jag tror helt enkelt att din kropp försöker ställa in sig på "gravid-läge" Jag har också molvärk, det ömmar och drar, hugger och sticker. Man får stå ut med det helt enkelt, det är värt det! Lovar!

Nygift och gravid!
  • lurksmulan

Jag hade också ont i blygdbenet till och från. Det ilade nåt jävulskt och jag ville helst sitta och trycka på det, men då tror folk att man inte är klok om man trycker sig på hönan hela dagarna.

Jag tror helt klart att kroppen har lättare att gå tillbaka till gravid-läge när man varit gravid tidigare. Jag känner det på min egen, den faller tillbaka i invanda mönster.
    Hur länge sen är det du var gravid nu igen Lättja?

Mamma till Laban 050131 och minigrisen bf 070802
  • MrsMurphy

Lurkan: Det var ju ett tag sen nu när jag tänker efter. Början av juli fick jag ju mf har jag för mig. Men sen dess så har ju kroppen varit fullständigt mysko, mitt eviga gnäll om molvärken som inte vill ge med sig som dyker upp vid äl och bim! Skrattande Tror att kroppen roar sig med att driva mig till vansinne i vanlig ordning! Skrattande

• lurksmulan

Det vore ju en underdrift att säga att man inte förstår sig på sin kropp ibland...

Mamma till Laban 050131 och minigrisen bf 070802
  • Dulia

Hanna, vad härligt att ni såg ett pickande hjärta på VUL

lurksmulan, jag gjorde VUL på MamaMia för jag var så himla nyfiken. 260 kr är en helt ok summan att betala också Jag känner som dig att jag inte kunde åka in "akut" och ljuga om att jag hade ont. Känns bättre att betala för sig

Lättja, även fast det är väldigt tidigt så kan väl foglossning börja lite smått. Annars är det väl kroppen som ställer om till gravid-läge, precis som dom andra skrivit

Själv har jag börjat må illa nu (började för ca 1 vecka sen). Jag känner mig lite lurad då jag trodde att jag skulle slippa illamåendet!

• Hannnas

Dulia... tack gumsan börjar du må illa NU?? Vilken vecka är du i??? fy sjuttan... hoppas det är tillfälligt iaf, unnar ingen i världen det jag o många andra går igenom...

~~~ är det vår tur nu ~~~
  • Dulia

Jag kände precis bebisen för första gången!!! Det är iaf första gången som jag är helt säker på att det var den

Hanna, ja jag har börjat må illa nu Började förra veckan då jag var i v. 17 (är i v.18 nu). Mår för det mesta bara jätteilla och behöver inte kräkas men ibland så bara kommer det. Vi var på snabbvisit i Gbg igår och förrgår och på vägen när så var maken tvungen att stanna bilen för jag behövde kräkas. Känns lagom kul.
    Jag lider verkligen med dig som mår så dåligt. När jag väntade Bianca mådde jag illa under större delen av graviditeten och det var inte roligt alls. Jag hoppas verkligen att det går över för dig (och mig) snart.

• Hannnas

Dulia... hihi vad härligt att känna bebisen .. mm jag hoppas det går över snaaart för jag fixar snart inte mer känner jag

~~~ är det vår tur nu ~~~
Svar på tråden Pladdertråden!