• Misery

modifast start.....

i morgon börjar jag att dricka modifast o ska gå ner många kilo tänkte jag.....
    finns d nå fler som ska börja eller håller på med modifast...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-21 17:05:22:
    vill ha peppning o stöd av er som äter modifast eller har gjort d eller ska göra...
    självklart så har alla rätt till en åsikt

• Svar på tråden modifast start.....
  • Ackusativobjekt

Fast om man ändå går upp en del igen, går det egentligen inte lika fort om man börjar med att äta hälsosamt på en gång istället? Som jag förstått det rasar kilon ganska fort bara av att man lägger om sin kost om man har övervikt att bli av med.

Om man till exempel går ner 10kg på kanske 2 månader med modifast (vet inte i vilken takt man tappar vikt tar bara ett exempel) och sen går upp 5kg igen, på vilket sätt är det bättre än att lägga om sin kost och istället tappa 5kg på 2 månader och sen inte lägga på sig mer igen? Det blir ju -5kg i båda fallen?

Jag tycker att det är upp till var och en hur man vill gå ner i vikt och det är starkt jobbat att ni tar tag i problemet men jag tycker det verkar lite ologiskt.

• Dreamsmiley

Jag tycker en pulverdiet är jätte bra början.. Och jag tor rinte man bara dricker denna.. Jag har tänkt börja snart men självklart har ja även börjat motionera och sånt. Och som Anna i du blir vad ud äter gjord emed en tjej. Hon satte hene på pulver diet i en vecka för att minska magsäcken. så att hon inte skulle äta så mycket. Tycker det är ett utmärkt alternativ.

• Misery

håller på dig tini du har vettiga åsikter förstår inte varför en del måste lägga sig i sånt dem inte har med att göra.....hur går d för dig för övrigt....

• Änglagård

tini & Misery ni är ju rentav otrevliga!! Vem som helst har ju rätt att vara här å diskutera och alla får ha egna åsikter. Tycker det är väldigt lågt av tini att skriva: Seså...Lämna tråden nu! O O låt oss som håller på hålla på. Vi är trots allt vuxna!

Tycker inte ditt beteénde är ett dugg vuxet, ett inlägg som ditt borde anmälas. Alla har lika stor rätt att vara här som du. // Ängla

• snusfia

visst alla får vara överallt på FL

men i ts framgår det ju ganska tydligt att det här är en tråd för såna som kör modifast.
    då är det jäkligt tråkigt att få höra att pulver är skit och att man ska dra ner på maten istället.

alla är vuxna och har gjort valet att köra med pulver i den här tråden.
    kan dom inte få göra det ifred då?

photoshop tips och länkar: www.familjeliv.se/Bloggar-1-15/b3363.html
  • Änglagård

Jag har inte förbjudit ngn att hålla på med det, absolut inte. Men jag måste ju även ha rätten att få säga att JAG inte tycker att modifast är ngn bra metod i det långa loppet. Jag har själv använt det och ska använda det igen (bara pga att jag måste pga läkarordination) men hade aldrig någonsin valt det frivilligt. Jag tycker det är bra att det är en metod som funkar för dem och att de dessutom tycker det är gott, vilket jag inte gör (önskar att jag kunde tycka detsamma , för då hade det varit så mkt lättare att få ner det), men för MIG är det ingen bra metod då den inte e långsiktig. Det var så jag menade. // Ängla

• Änglagård

Alltså jag skiter väl i om folk vill gå ner i vikt med pulver eller inte men jag tycker absolut INTE att det är OK att be en människa lämna tråden, det är det som gör mig mest irriterad. // Ängla

• Tini
    Änglagård skrev 2007-02-21 11:52:26 följande:
    Alltså jag skiter väl i om folk vill gå ner i vikt med pulver eller inte men jag tycker absolut INTE att det är OK att be en människa lämna tråden, det är det som gör mig mest irriterad. // Ängla
    Jag bad att lämna tråden eftersom detta är en tråd för oss som går mer eller mindre frivilligt på modifast.. Detta är ju peppningstråd! Eftersom det framgår tydligt i TS att det är så. Det är inte en tråd om hurvida modifast är bra eller inte. Annars blir det OT. Det är ju emot reglerna. Så anmäl du mig bara!!! Skrikandes 

Har jag bett dig lämna tråden? Du är ju jätte välkommen och vara med o stötta o peppa!!

Ingen har väl sagt att det är en bra metod i långa loppet?! Det är inte metoden till för heller. Det är väl vi medvetna om.. Hmm...
    ****Stolt mamma till William 050210****
  • Tini
    Misery skrev 2007-02-21 10:48:05 följande:
    håller på dig tini du har vettiga åsikter förstår inte varför en del måste lägga sig i sånt dem inte har med att göra.....hur går d för dig för övrigt....
    Ja, det är ju jättetråkigt. Inte spec roligt o stöttande precis.Ledsen 
    Vi är väl gjort ett val, även om det både har upp o nedgångar. Men det  är ju mänskligt.
    Jo, nu går det bra! Är på G igen! Har precis druckit en Shake med choklad. MUMMA!
    Hur går det för dig?
  • Tini
    Änglagård skrev 2007-02-21 11:43:47 följande:
    Jag har inte förbjudit ngn att hålla på med det, absolut inte. Men jag måste ju även ha rätten att få säga att JAG inte tycker att modifast är ngn bra metod i det långa loppet. Jag har själv använt det och ska använda det igen (bara pga att jag måste pga läkarordination) men hade aldrig någonsin valt det frivilligt. Jag tycker det är bra att det är en metod som funkar för dem och att de dessutom tycker det är gott, vilket jag inte gör (önskar att jag kunde tycka detsamma , för då hade det varit så mkt lättare att få ner det), men för MIG är det ingen bra metod då den inte e långsiktig. Det var så jag menade. // Ängla
    Ett tips! Om du får för din läkare. Så blanda med minimjölk. Jag tycker att det blir godare då!
Svar på tråden modifast start.....