• Misery

modifast start.....

i morgon börjar jag att dricka modifast o ska gå ner många kilo tänkte jag.....
    finns d nå fler som ska börja eller håller på med modifast...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-21 17:05:22:
    vill ha peppning o stöd av er som äter modifast eller har gjort d eller ska göra...
    självklart så har alla rätt till en åsikt

• Svar på tråden modifast start.....
  • Misery

jaha då har misery fuskat oxå gjorde tonfisksallad o kunde inte låta bli att äta två portioner av den o sen två såna där choklad som är kostersättning slank ner....undrar ifall man går upp nu nå kilo fast d e klart d kunde ju ha varit värre....o jag som var så stolt o duktig enligt mig själv.....

• Misery

jahap 1.2 kilo gick jag upp bara för att jag åt igår väldigt vad kroppen måste suga i sig när man börjar att äta igen

• Tini
    Misery skrev 2007-02-19 08:08:49 följande:
    jahap 1.2 kilo gick jag upp bara för att jag åt igår väldigt vad kroppen måste suga i sig när man börjar att äta igen
    Känner igen det där. Men det brukar man gå ner ganska snabbt igen. Typ på en dag.
    Tråkigt att det blir så, men någonstans måste man ju börja vänja kroppen igen.
    ****Stolt mamma till William 050210****
  • Ackusativobjekt

Måste bara fråga..

Om man går upp 1,2kg bara av att äta lite tonfisksallad (något jag ser som nyttig mat)och kostersättning, börjar man inte fundera över dieten man går på då? Ni kan ju inte äta modifast resten av livet och så fort ni börjar äta normalt igen kommer ni ju gå upp i vikt. Är det inte enklare att ändra sina "vanliga matvanor" och göra dem hälsosammare på en gång istället för att försöka ta en genväg med en kur?

• Misery

japp i dag föll jag dit har ätit en grillad kyckling två semlor en chokladkaka fy sjutton vad dåligt av mig....
    ackusativobjekt....när man dricker pulver o sen börjar äta så går man alltid upp lite men d e klart man måste ändra sin livsstil modifast e en snabb väg för att gå ner i början o självklart ska vi inte dricka modifast för jämnan heller...

• Tini
    Ackusativobjekt skrev 2007-02-19 21:28:27 följande:
    Måste bara fråga..Om man går upp 1,2kg bara av att äta lite tonfisksallad (något jag ser som nyttig mat)och kostersättning, börjar man inte fundera över dieten man går på då? Ni kan ju inte äta modifast resten av livet och så fort ni börjar äta normalt igen kommer ni ju gå upp i vikt. Är det inte enklare att ändra sina "vanliga matvanor" och göra dem hälsosammare på en gång istället för att försöka ta en genväg med en kur?
    Hej!
    Någonstans måste man börja. Har man många kilon att gå ner, är en pulverdiet jättebra i början. Självklart måste man ändra sin livsstil. Men en ren diet på pulver ska ju bara vara i några veckor, sen tar man sakta tag i kosten. Det som sker är en förändring inne i kroppen o då går man upp igen i början, men det stabiliserar sig när man bärja äta rätt.
  • Tini

Attans , jag har oxå trillat dit! Gick ner till första målviktsetappen. Firade med grillade revben! Ha ha. Så nu gick jag upp ett kilo! Men nu blir det hårda tag igen!!

• Misery

tini jag förstår dig revben är ju såå himla smarrigt men fy vilket dåligt samvete jag fick efter att ha fuskat men nu är vi på rätt väg igen....
    varför känns d som att man måste försvara sig för att man går på pulverdiet...jag tycker att d e ett bra sätt att starta på d viset i alla fall.....

• Änglagård

Jag tycker inte att modifast är ett bra sätt att gå ner i vikt på.....visst man går ner snabbt på relativt kort tid...MEN..det är inget bra alternativ för kroppen. Först ställs den in på svält...sen kommer det fast föda (När man börjar äta riktig mat igen) och då är magen inställd på svält och kan inte hantera den riktiga maten även om man startar försiktigt med att byta ut ett av målen till riktig mat och sedan ökar på....Utan reagerar då kraftigt med att gå upp i vikt igen...

Det är ju givetvis upp till var och en vad man tycker om modifast och effekterna kring det. Men skulle någon fråga mig om jag tycker att de borde börja med det så skulle jag INTE rekommendera det.
    Den enda person som jag skulle kunna rekommendera det till är sjukligt feta människor som ligger till sängs i stort sett å som behöver gå ner snabbt för att kunna komma ut ur huset eller så.

Jag står fortfarande för att den enda vägen till en hälsosam vikt minskning är via en väl sammansatt kost samt motion, det finns inga genvägar.

Dessutom tycker jag att modifast smakar PEKKA och man får en dålig andedräkt och en konstig beläggning i munnen.

Men det är ju MIN lilla åsikt det och som tur är så delar vi inte alltid dem.

Kram // Ängla

• Tini
    Änglagård skrev 2007-02-20 18:58:10 följande:
    Jag tycker inte att modifast är ett bra sätt att gå ner i vikt på.....visst man går ner snabbt på relativt kort tid...MEN..det är inget bra alternativ för kroppen. Först ställs den in på svält...sen kommer det fast föda (När man börjar äta riktig mat igen) och då är magen inställd på svält och kan inte hantera den riktiga maten även om man startar försiktigt med att byta ut ett av målen till riktig mat och sedan ökar på....Utan reagerar då kraftigt med att gå upp i vikt igen...Det är ju givetvis upp till var och en vad man tycker om modifast och effekterna kring det. Men skulle någon fråga mig om jag tycker att de borde börja med det så skulle jag INTE rekommendera det.Den enda person som jag skulle kunna rekommendera det till är sjukligt feta människor som ligger till sängs i stort sett å som behöver gå ner snabbt för att kunna komma ut ur huset eller så.Jag står fortfarande för att den enda vägen till en hälsosam vikt minskning är via en väl sammansatt kost samt motion, det finns inga genvägar.Dessutom tycker jag att modifast smakar PEKKA och man får en dålig andedräkt och en konstig beläggning i munnen.Men det är ju MIN lilla åsikt det och som tur är så delar vi inte alltid dem.Kram // Ängla
    Ja, det tycker du ja. Det får stå för dig!
    Jag tycker det funkar skitbra! Och gott är det med! Och tandborste har jag! Skrattande
    Kramkram
Svar på tråden modifast start.....