• Springsteen

Gravida/mammor i jönköping

Hej..
    Vår gamla tråd stängdes ju så jag startar en ny....
    Gamla som nya är välkomna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-13 18:29:34:
    Här har jag fixat en tråd som vi kan ha alla listor i... så man slipper leta i ca 15 sidor som jag gjorde nyss

www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17392610.html

• Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping
  • Kesso

Thullan: Hur är läget? Var ni på babysimmet i lördags? KRAM PÅ ER

• Miidori

Kesso hehe! Midori=Cissie!...så det är bara jag som fyller år...hehe..Tack för grattishälsningen... =)

Tack thullan :D.. =)

Mamma Till Tindra 8/10-06
  • Kesso

MIIDORI: OK, Jag har inte riktigt koll på vad mammorna heter. Bara vad de är inloggade som. Ursäckta mig!

• therese o ebba

Heej alla!

Nu har man varit nere på Åhléns och fyndat lite böcker Skrattande. Köpte bland annat en jättefin sagobok till Ebba och några deckare till mig.

Nä, nu måste jag passa på att packa lite när Ebba för en gång skull sover...

Ha det gott!

Mamma till EbbaBebban
  • Pärlan81

Först o främst Grattis Cicci på din dagCool!!!!! Hoppas den vart bra! Låter kul med nya recept o lite håromvårdnad! Toppenpresent att få ju!

Annars så är jag bättre. SKönt! Lite snurrig i bollen men åt rätt håll!!!

Jag känner att det är rätt lungt med amningen, ammar varranat mål nu. Sen på natten. Så får jag inte glömma dricka efter varje gång. Det jag känner är väl att jag inte själv fick bestämma när jag ville sluta. Fast delammar gör jag ju. Hon är mätt o go nu så det är ju toppen!!!!

Kesso: Förstår att du inte ville vänta en vecka. Hoppas du får alla svar snart!!! Kram!!!

Mammsing: Tack för omtanken!!!

Thullan: Förstår dig , när vi vart utan nät kändes det som en evighet hihi. Allt väl annars?

Ha det gott alla, synd på fikan imorrn. Jättesynd!!Gråter

Kram på er!!

• Kottten

Vi har oxå vart nere på rean en sväng. Tova skulle köpa present till en dagiskompis som fyller år o då passade bokrean perfekt! Hittade en jättefin sagobok med olika sagor, typ rödluva o vargen, med underbara bilder. Hoppas bara att den går hem hos födelsedagsbarnet oxå.

Sen lyckades tova flirta till sig en film... vet inte hur de gick till! Hon fyller om 1,5 månad så ha tyckte de va en jättebra ide att önska sig den... o då blev hon arg o sa: Men mamma, så har ju du sagt jättelänge, att ja ska önska mig de när ja fyller år... O ja kom på att hon hade rätt!!! Så ja skämdes lite o gav henne filmen... O så hittade ja ett "sims-spel" till moa. nån deluxe-variant av den allra första iofs, men hon blev jättetacksam ändå! Tänk va lätt de e att göra av me pengar... hehe...

Kramisar till er alla!!!

• Kesso

PÄRLAN81: Tack för hälsningen. Jag ville bara säga till dig att jag förstår dig med ammningen. Att du inte får bestämma själv. Jag ville inte sluta att amma helt, men var tvungen illa kvickt. Fick ej bestämma det själv. Vad var det som gjorde att du var tvungen och minska amningen? För mig var det ju strocken i samband med stark medicin.
    Ha det bra.
    KRAM

• Pärlan81

Kesso: Jag ammade ju när jag hade maginfluensan, mjöken sinade o då behövde hon ju tutta ännu mera o då höll jag på att svimma på söndagen, av vätskebrist då. Det lilla jag druckit var knappt så det räckte till lillan så jag gav ers mellan varven så jag kunde piggna till. Nu är det varranat mål o det behövs. Vågar inte riktigt amma so men galning om jag blir dålig igen.

Förstår att du behövde sluta direkt eftersom du fick stark medicin. Det är ju för att du ska må bra o din lilla får ju mat nu med. Man får inte alltid bestämma men så länge de är mätta o man själv mår bra är ju det viktigaste!! Samma om man inte kan eller vill amma.

• Miidori
    Kesso :Ingen fara ;P..hehe...

Kottten: haha känner i9gen det där med shoppningen, pengarna bara försvinner ;)..

Har också variit på åhlens o shoppat lite böcker idag faktiskt :D..Två böcker till tindra blev det :)..hehe...skoj nu när det var så billigt :)...Hoppas att alla har det bra!! KRAMAR!
    Mamma Till Tindra 8/10-06
  • tokfiorna

Tjo! Tessan: Kul att du hittade en del, kom inte iväg förrän 8.30..men det var inte så mkt folk..köpte oxå en del barnböcker och en karin wahlberg bok till mig(deckare) Kan rek Camilla Läckberg annars..Miidori: Va påhittiga era  är här..borde skicka in min sambo hitGlad Idag va ja hos en kompis och jah gjorde det dummaste jag gjort på länge!!!!!Registrerade mig på tradera..shiiit...har ju bara varit där och snokat innan men har redan lagt en massa bud på saker jag ändå inte behöverPenga mun buden är ju bindande så jag hoppas innerligt att någon budar över..farligt det här. Någon som köpt därigenom? Isåfall, var du nöjd? Snart är det torsdag, jiiiipi

Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping