• Stil07

BIM v. 7

Hej alla "BIMMARE" v. 2!

Listor är roligt...månadsvis eller veckovis...vi följs åt så har vi lite mer att glädjas åt. Även om det känns lite långt bort tills det är dags att plussa.

Lycka Till alla som vill plussa v. 7!

♥♥♥♥ BIM vecka 7 ♥♥♥♥

12/2: Stil07 (3:e) (1)

13/2:

14/2: Alla ♥♥♥♥ dag

15/2:

16/2:

17/2:

18/2:

Kvar på bim-listan: 1

Totalt på vecka 2 listan (bim, gravida & lycka till): 1

Statistik: 0,2 * 1 = 0,2 (20%) borde bli gravida

♥ Gravida:

♥ ♥ Lycka till nästa gång:

• Svar på tråden BIM v. 7
  • Siili

Glömde det sista. Klart det är en puff att sluta om man vet att det ökar chanserna att bli gravid.

• Paw Print

Stil07 mjo det är ju inte bra att få i sig för mkt koffein i ngn form när man försöker bli gravid. Detta gäller både för mannen och kvinnan. Men det betyder ju inte att du behöver sluta helt. Minska i små etapper. Vet att det är svårt, jag håller på att dra ner på kaffet, drack minst 8 koppar om dagen innan :O och måste nu dricka minst 2 för att inte få migrän.

Tycker dock inte att du bör dricka så mkt light varianter av ngn. läsk då de innehåller en mängd ämnen tex aspartam som kan vara skadliga både för dig och ett ev. foster i för stora mängder. Den senaste forskningen pekar på att det inte skulle vara skadligt i små mängder, men tänk på att det förr i tiden användes som nervgift. Du kan läsa mer om detta på Livsmedelsverkets hemsida.

Men som sagt försök minska på det iaf. och gå på dina egna instinkter.

• Mrs  You
    Hej hej tjejer hoppas allt är bra,jag jobbar för fullt har knappt tid å sitta vid datorn denna veckan... ÄL nästa vecka  då får vi hoppas att det blir masssssa plus på denna tråden vecka 7!!!
    Lycka till alla så hörs vi!!
  • Azalea74

Hej, får man hänga på här? Tror jag har ÄL kring den 4 feb, och BIM kring 17-18 feb.

• Siili

Ise74
    Häng på du bara! Ju fler vi är desto roligare blir det.

• Siili

Min äl verkar förresten vara på gång redan nu. Strecken är nästan lika stärka på testet. Så jag kanske får lov att flytta till en annan BIM-lista. Om jag inte får hänga kvar här iaf förstås?

• Bluna

Hej hej. Bara bluna som kikar in lite. Räcka ut tunganFörsöker att hålla mig härifrån tills äl och bim. Blir tokig av all väntan annars. Men kunde inte hålla mig från att ta en liten titt. Alla ni med äl nu, lycka till!!!

Siili du kan väl hänga kvar och samtidigt jaga ny lista...

Ize74 jag tror jag har ung samma äl och bim-tid som du. Jag ska testa med stickor denna gång.

• cattis82

Stil07- känner verkligen igen mig, jag ääääälskar verkligen coca-cola. Men det blir mest den med socker i, försöker hålla mig och inte dricka i veckorna, men det kan nog bli sammanlagt ett par liter i veckan. Förstår att det är svårt att dra ner på det för man känner verkligen suget. Kaffe gillar jag inte alls men ett par koppar te om dagen kan det nog bli.

Hoppas att du lyckas dra ner lite på det iaf ska själv försöka tänka på det. Det är ju svårt alla har väl nån typ av last vare sig man planerar att bli gravid eller ej.

• Yrrepyrr

Oja den stora feta koppen på morgonen
    Så..det får räcka med den

Det är bara så svårt när man är arbetslös att inte dricka mer kaffe så jag har inhandlat rött grönt och örtte och varvar med det..och lättdryck, man kan faktist dricka även den varm

Ang cola tillhör väl jag den generationen att det faktist bara smakar grogg så det suget har jag inte

• vice99

Hej är ny ochtänkte hänga på oxå. Men HUR gör man. När vet man när man har BIM och så. Skulle vara glad för en liten genom gång. Är nu på dag 12. Har ätit pergo till dag 10. Antar att det börjar närma sig äl om det nu blir någon sådan denna gång

Svar på tråden BIM v. 7