• Stil07

BIM v. 7

Hej alla "BIMMARE" v. 2!

Listor är roligt...månadsvis eller veckovis...vi följs åt så har vi lite mer att glädjas åt. Även om det känns lite långt bort tills det är dags att plussa.

Lycka Till alla som vill plussa v. 7!

♥♥♥♥ BIM vecka 7 ♥♥♥♥

12/2: Stil07 (3:e) (1)

13/2:

14/2: Alla ♥♥♥♥ dag

15/2:

16/2:

17/2:

18/2:

Kvar på bim-listan: 1

Totalt på vecka 2 listan (bim, gravida & lycka till): 1

Statistik: 0,2 * 1 = 0,2 (20%) borde bli gravida

♥ Gravida:

♥ ♥ Lycka till nästa gång:

• Svar på tråden BIM v. 7
  • cattis82

Tinkerbelle- jag räknar med ÄL runt den 29/1. Min var ju sen förra gången så jag vet inte riktigt när det blir den här gången. Men vi kör på lite nu i förebyggande syfte :)

Vad tråkigt att ni vantrivs så på era jobb. Det är ju så himla viktigt att man mår bra på jobbet för att det ska funka. Jag trivs väldigt bra med mitt jobb och funderar på att bara vara hemma 6-8 mån och sedan låta maken vara hemma. Men jag vet ju inte hur jag kommer känna då.

• Smilla75

Jag hade mens 12/1 och trodde på ÄL 26-27 men idag (läs inte om ni äter, mår illa eller så...) så hängde en lång, lång tråd ned när jag kissade och det skall ju vara det mest fruktsamma sekretet. Varför tittade jag....blääää. Så, nu väntar jag på mannen som skall komma fram. Molvärk har jag i äggstockarna. Testade stickor igår, svagt svagt streck. I dag bara kontrollstreck. Men stickorna är billiga och kassa så det sätter jag inte mycket tillit till. Nej, nu kör vi!

• Yrrepyrr

Smilla75 Ja gör det
    Nu börjar min m va slut och jag tar min temp och börjar med stickorna på lördag!
    Denna gång ska det bli

• ztarshine

hänger på här!

♥♥♥♥ BIM vecka 7 ♥♥♥♥

12/2: Stil07 (3:e), Rottis77, Fluffmoln(5:e) Junior J (3:e), Johanna 80 (11:e) (5)

13/2: hyacinth, Masqito, cattis82(3:e) Minxy, ia1982(13:e) (5)
    Lärarn (1:a e. MA)

14/2: Alla ♥♥♥♥ dag: Rikku, RutigaRutan(2:a), Tinkerbelle (3:e), Mrs You (2:a), Labolina1, precious_alva (6)

15/2: maria och pojken (5:e), Siili (6:e),Milli01 (14:e) (3), Licia (7:e)

16/2: bustösen (16:e), Misan1 (2:a efter X), Silverklar (4:e), yiyah, LillaMalin (5)

17/2: Beautyflie, Nelda, ztarshine (3)

18/2: bertlyn (7:e), Yrrepyrr (2:a), Syrran79 (1:a),vivana(8:e) (4)

Kvar på bim-listan: 33

Totalt på vecka 7 listan (bim, gravida & lycka till): 33

Statistik: 0,2 * 33 = 6,6(20%) borde bli gravida

♥ Gravida:

♥ ♥ Lycka till nästa gång:

• Tinkerbelle

Smila75 - äggvitesekretet kan också komma några dagar innan själva ÄL, ha det i bakhuvudet....

• hyacinth

Jag tror också att min äl kommer till helgen. Fortsätter med stickorna...

Jag försöker gå ner lite i vikt och tränar lite lagom sådär, det är väl inget som jag behöver oroa mig för ska påverka fertiliteten? Jag har normalvikt och vill bara gå ner 1 kg eller max två.

• Smilla75

Tinkerbelle, tack för påpekandet! Jag tror nog det är så också och att jag har ÄL först fre-lör. Men spermier lever väl några dagar så vi tänkte köra varannan dag fram till ÄL är över. (Så spontant....)

• Paw Print

Tinkerbelle, tack! Har bara mötts av positiva tankar om detta på FL, väldigt skönt!

Pratade med sambon igår, och vi har ännu inte gått igenom ekonomin, men han sa att "om du verkligen vill det här och tror att det gör dig lyckligare, så är det klart att du ska göra det. Vi klarar oss alltid" Sån ängel! Så skönt att ha hans fulla stöd!

Ska ringa chefen idag och boka tid för möte på måndag (säger upp mig då), är hemma hela veckan pga. att jag är dunderförkyld. Jobbigt!:( Måste bara hitta krafter någonstans att orka jobba den sista månaden, har ju 1 månads uppsägningingstid... Vet inte hur det ska gå till

• Stil07

Hej Tjejer!

Läste här att Ni hade lite fakta ang. höga doser av koffein kan påverka chansen att bli gravid!

Jag missbrukar "coca cola light" precis som tre andra av mina bästa vänner och dosen cocacola är sällan för att inte säga aldrig mindre än 1 & 1/2 liter om dagen.

Så det kan alltså påverka?

Jag har druckit det länge...15 år...fy det är hemskt att skriva ner det men det är en lång historia om hur det började...men jag drack det även när jag blev gravid med båda min tjejer med undantag av själva graviditeterna då plötsligt colan smakade BLÄÄÄ!!!..och tur var väl de för jag är medveten om att det inte är särskillt bra.....har fått ett dussintals varningsbrev från nära och kära med en massa forskningar kring ämnet......men det är lättare sagt än gjort att sluta.

Jag har försökt att sluta ett antal gånger med koffeintabletter som substitut etc....men inte lyckats.

Om det påverkar chansen att bli gravid borde det vara en puff i rätt riktning och verkligen en anledning till att sluta?

• Siili

Stil07
    Jag är inte så insatt i koffeinhalter och sånt. Men kika i länken så kan du se (och räkna ut)hur mkt cola som motsvarar 3 koppar kaffe:
    sv.wikipedia.org/wiki/Koffein
    3 koppar kaffe om dagen är maxdosen när det gäller hur det påverkar fertiliteten vad jag har läst iaf. Men jag vet inte hur mycket det egentligen påverkar om man dricker mer. Det kanske är de som har svårare att bli gravida som i första hand rekommenderas att dra ner, även om det så klart är bra att alla drar ner på koffeinintaget?

Det verkar som att det inte är så stor skillnad på att dricka tre koppar svart te jämför med tre koppar svagt kaffe. Jag trodde det var mycket mindre koffein i te än kaffe.

Förresten tycker jag inte att du behöver skämmas för att du dricker cola. Det är ju inte så stor skillnad mot kaffe eller te iaf och det dricker ju många i Sverige. Koffein som koffein eller hur?
    Jag förstår att det är svårt att sluta. Jag klarar inte att sluta med kaffe. Jag har dragit ner till 2 koppar om dagen, men låter jag bli att överhuvudtaget dricka kaffe så får jag en fruktansvärd huvudvärk så då dricker jag en kopp.

Svar på tråden BIM v. 7