• Stil07

BIM v. 7

Hej alla "BIMMARE" v. 2!

Listor är roligt...månadsvis eller veckovis...vi följs åt så har vi lite mer att glädjas åt. Även om det känns lite långt bort tills det är dags att plussa.

Lycka Till alla som vill plussa v. 7!

♥♥♥♥ BIM vecka 7 ♥♥♥♥

12/2: Stil07 (3:e) (1)

13/2:

14/2: Alla ♥♥♥♥ dag

15/2:

16/2:

17/2:

18/2:

Kvar på bim-listan: 1

Totalt på vecka 2 listan (bim, gravida & lycka till): 1

Statistik: 0,2 * 1 = 0,2 (20%) borde bli gravida

♥ Gravida:

♥ ♥ Lycka till nästa gång:

• Svar på tråden BIM v. 7
  • Yrrepyrr

BIM är den dagen då du beräknar att du ska ha mens! Eller som förkortningen betyder, beräknad inte mens.
    9-16 dagar efter första dagen mens så inträffar ÄL eller som en del säger 14 dagar innan nästa mens.
    Du borde om nu du är 12 dagar efter din mens första dag vara i ÄL tider
    Vet inte hur det funkar med pergo men det finns säkert flera här som kan mer om det.
    Lycka till och välkommen

• Tinkerbelle

Just det hur funkar det här med koffein?????
    Tycker att man läser så mycket olika så man blir snurrig... Men visst är thé bättre än kaffe, och grönt bättre än svart och rött bättre än grönt????? Synd att jag inte är ett fan av rött thé. Har nog också läst att örtthéer är bäst av allt. Men i så fall, vilket örtthé? Finns ju så många olika...

Stil07 - det är nog många här som är smått colaberoende. Själv kan jag få riktiga sug. Men det är mest efter kolsyran. Hade en kompis när jag pluggade som var rejält beroende av cola light. Hon drack ca 2 liter per dag. Men hon gav sig sjutton på att klara det, trappade ner långsamt och tillät sig inte att köpa det. Tror hon började dricka kolsyrat vatten och lättdryck i en övergångsperiod. Håller tummarna för att du får ner konsumtionen lite!

• Stil07

Hej tjejer...Siili, Precious Alva, Tinkerbille m. fl. Tack för era värmande ord om mitt cola cola light intag....ska verlkigen försöka dra ner på det.

Från det ena tilldet andra så är jag idag på dag 17 efter mensen och nu med stickorna i beredskap har jag inte haft det minsta tillstymmelse till reaktion på ÄL...så det är nog tyvärr så att jag missade det precis. Det är bara det allra svagaste på det andra strecket förutom kontrollstrecket.

Dessutom hade jag vitt sekret i början av veckan....det är bara at lägga sig på hyllan och gå ner sig en månad till. Välkänt är att det blir inte några små bäbisar om man inte tillverkar dem.

Jag var lite småhängig i början av veckan likaså min man....ev. var vi på väg att bli sjuka båda två så det blev inte något mys ...ingen av oss orkade.....vi trodde heller inte att det var time.....men med faciet i hand skulle man mysa varannandag under 1-1 1/2 vecka för att vara på den säkra sidan......om man nu inte kör med teststickor och får utslag.

Jag hade för övrigt bara mens i 1 1/2 dag den här gången och det var någon klok som sa att om mensen är ovanligt kort så kortas troligen cykeln ner också.

Jag ska ha det i åtanke till nästa månad.... ingen cola & mycket mys.

Men jag hänger kvar här i tråden och följer er för att se hur det går.

LYCKA TILL!!!!

• Paw Print

Stil07, vad trist om det är så! Tycker att det är fruktansvärt jobbigt att man bara får "en" chans i månaden. Sumpar man den måste man vänta i evigheter.

Själv är jag vrålförkyld, men har tvingat mig själv till mys varje dag ändå. Det är fortfarande skönt, men gör att jag mår ännu sämre...

Har inger riktig koll på ÄL den här mån heller, tror att den kommer runt den 29:e, vill inte köra med tester och så, har för mkt att tänka på ändå. Så det blir mys varje dag tills vi är förbi ÄL istället.

• Stil07

Precious Alva: Det verkar vara rätt taktik!!

Lycka till & krya på Dig!

• Tinkerbelle

Trist Stil07. Hoppas att det inte är så! Naturen är inte alltid direkt med oss när vi drömmer om en bebis. Förkylningar hitan och ditan. Klart man inte känner sig så sexig då. Lite imponerad av dig Precious Alva! Tur att det inte ngt oangenämt man "tvingar" sig till. Här är det inte roligare än att min käre sambo jobbat för mycket ett tag så hans lust nästan varit på noll. Hoppas på bättring idag när det värsta i projektet är över... Får bli ordentligt med mys idag ocg imorgon på förmiddagen!
    Tror jag börjar få lite ÄL känningar nu. Börjar strama i äggstockarna men det tyder på att det är några dagar kvar för mig. Och godis och pizza suget är klart här.... Vilket verkligen är ett ÄL-tecken för mig, trist bara att det sitter i ganska många dar. Lite jobbigt och inte bra att vara småsugen på onyttigheter ju! Ska åka och handla nu till ikväll, får bli lite mycket lördagsgodis också!!!

• hyacinth

Stil07 - jag har inte haft en tillstymelse till utslag på stickorna än men hoppas att det inte ska vara för sent. Fortsätter testa.

Tinkerbelle - känner precis som dig att suget efter härligt onyttiga grejer är på gång. Brösten börjar ömma lite och äggstockarna värker lite.

Hoppas på ÄL denna helgen. Passar perfekt med ÄL på helgen för då kan man bara mysa och njuta hela dagarna utan att oroa sig för jobb och annat jobbigt.

• Siili

Stil07
    Vad tråkigt! Men det är väl så när man känner sig krasslig. Fast vi får väl hoppas att äl kanske bara dröjer lite trots allt.

Jag fick fullt utslag på stickorna inatt och idag (gjorde 2 test med 12 h mellanrum), så nu är äl på gång. Som jag skrev tidigare så kommer mitt datum säkert ligga v 6, men det kan hända att det är den 12:e också. Det beror lite på när ägget släpper. Jag flyttar mitt datum på listan iaf.

• Siili

♥♥♥♥ BIM vecka 7 ♥♥♥♥

12/2: Stil07 (3:e), Rottis77, Fluffmoln(5:e) Junior J (3:e), Johanna 80 (11:e), Siili (6:e) (6)

13/2: hyacinth, Masqito, cattis82(3:e) Minxy, ia1982(13:e)
    Lärarn (1:a e. MA) (6)

14/2: Alla ♥♥♥♥ dag: Rikku, RutigaRutan(2:a), Tinkerbelle (3:e), Mrs You (2:a), Labolina1, precious_alva (6)

15/2: maria och pojken (5:e), Milli01 (14:e) (3), Licia (7:e) (3)

16/2: bustösen (16:e), Misan1 (2:a efter X), Silverklar (4:e), yiyah, LillaMalin (5)

17/2: Beautyflie, Nelda, ztarshine (3)

18/2: bertlyn (7:e), Yrrepyrr (2:a), Syrran79 (1:a),vivana(8:e) (4)

Kvar på bim-listan: 33

Totalt på vecka 7 listan (bim, gravida & lycka till): 33

Statistik: 0,2 * 33 = 6,6(20%) borde bli gravida

♥ Gravida:

♥ ♥ Lycka till nästa gång:

Svar på tråden BIM v. 7