• Ciccin3

Avskaffa systembolaget?

Ja!
    Bort med spritmonopolet, helst igår men idag går också bra.

Lit de parade
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-14 18:38:32:
    Och nej, jag vill inte avskaffa spriten.
    Jag vill köpa den på Ica.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Avskaffa systembolaget?
  • Moonis

Ciccin3: Det är jag fullt medveten om att flertalet inte håller med men så är min erfarenhet i alla fall. Vi lärde oss våran gräns helt enkelt tryggt hemma med våra förälders sällskap så vi kände aldrig behovet av att smyga ut för att supa loss.

• Redbit

Ciccin3: Så för dig skulle allt lösas om bolaget bara fick generösare öppettider?

• Moonis

Ciccin3: Ja, då förstår jag. Då delar vi ju samma synsätt där i alla fall. Men det är just därför jag inte vill flytta något alls från bolagen

• Åke Vilse

Moonis och ciccin3:

Vem har beställt forkarrapporten? Kanske ren skrämselpropaganda!?!

Bland alla som jag känner så har de som vuxit upp i ett hem med en mjuk inställning till akohol och som fått smaka hemma varit de som klarat av drickandet bäst i ungdomen och även senare i livet.
    De som inte fick smaka och där det var tabu var de som söp mest och värst och svinade mest...

• Ciccin3
    Redbit skrev 2007-01-15 13:37:40 följande:
    Ciccin3: Så för dig skulle allt lösas om bolaget bara fick generösare öppettider?
    Nej, eftersom systembolaget ligger en bra bit bort.
    Lit de parade
  • IlsaBlackWidow

Jag förstår inte det extrema behovet av alkohol, ha en buffert hemma då om man är en impulspimplare.

Alkohol är en drog som skadar många och mycket i samhället, jag anser att kontroll är ett måste.

• Moonis
    Åke Vilse skrev 2007-01-15 13:38:30 följande:
    Moonis och ciccin3:Vem har beställt forkarrapporten? Kanske ren skrämselpropaganda!?!Bland alla som jag känner så har de som vuxit upp i ett hem med en mjuk inställning till akohol och som fått smaka hemma varit de som klarat av drickandet bäst i ungdomen och även senare i livet.De som inte fick smaka och där det var tabu var de som söp mest och värst och svinade mest...
    En sak vi är övverens om, är riktigt inpad
  • Ciccin3
    Åke Vilse skrev 2007-01-15 13:38:30 följande:
    Moonis och ciccin3:Vem har beställt forkarrapporten? Kanske ren skrämselpropaganda!?!Bland alla som jag känner så har de som vuxit upp i ett hem med en mjuk inställning till akohol och som fått smaka hemma varit de som klarat av drickandet bäst i ungdomen och även senare i livet.De som inte fick smaka och där det var tabu var de som söp mest och värst och svinade mest...

Det är allmänt känt från flera undersökningar, räcker nog med att googla en stund så har man resulteten framför sig.

Ungdomar ska inte dricka alls, finns lagar mot sånt.

Lit de parade
  • Åke Vilse

Moonis:

jag är fortfarande i chocktillstånd över att vi tycker lika i en sak!

Svar på tråden Avskaffa systembolaget?