Avskaffa systembolaget?
Ja!
Bort med spritmonopolet, helst igår men idag går också bra.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-14 18:38:32:
Och nej, jag vill inte avskaffa spriten.
Jag vill köpa den på Ica.
Ja!
Bort med spritmonopolet, helst igår men idag går också bra.
Jag ska inte behöva försvara mina anledningar till VARFÖR jag vill ha vinet på ICA.
Ja, det ÄR jobbigt att ta sig till bolaget på andra sidan stan ibland.
Ibland inte. Men det hör inte hit.
Ja, jag vill dricka vin en söndag ibland. Din åsikt om saken rör mig inte i ryggen. Jag är vuxen, jag har rätt att dricka och köpa, men bara när det passar staten?
Ja, jag kan köpa tre flaskor vin när jag besöker bolaget för att på så vis ha tre flaskor vin hemma.
Jag är inte dummare än så, nej.
Men om jag en lördag klockan 17 får för mig att jag vill ha 17 vinflaskor? Eller 117? Eller en liter vodka, eller 10000 liter vodka?
Ska jag inte som vuxen människa få bestämma det själv då?
Är man 20 år i det här landet så får man köpa sprit.
VARFÖR ska man inte få köpa den runt hörnet?
Kom med ett vettigt argument.
Nej där är jag av annan åsikt. Jag tänker fortsätta att kämpa föralla de utsatta (oftast kvinnor och barn) som skulle drabbas av ett sådant beslut.
Kan bara gå på den statistik jag läst om detta. Detta visar att antalet misshandlingar ökar när det blir lättare att få tag i sprit. Ni som tycker Ja tycker ni också man ska säka skatten eller?
Om man inte kan planera sina alkohol inköp misstänker jag starkt att mam inte har ett normalt förhållande till alkohol. Kanske en fördom men så tror jag.
Med tanke på hur slarviga livsmedelsbutikerna är på att kolla leg när man handlar folköl så tycker jag inte att de borde få sälja starkare saker.
"Ni Svenskar klarar inte det" Jävla idioti!Lit de parade
Kanske vi inte gör och då ska vi inte pyssla med det heller.