Avskaffa systembolaget?
Ja!
Bort med spritmonopolet, helst igår men idag går också bra.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-14 18:38:32:
Och nej, jag vill inte avskaffa spriten.
Jag vill köpa den på Ica.
Ja!
Bort med spritmonopolet, helst igår men idag går också bra.
Håller med TS!! Sprit på Ica! Lite priskkrig vore bra!
Ja, för en avreglering av monopol leder ju till lägre priser - NOT!
Se bara på elmarknaden
"hur kommer det sig att ungdomarna i italien o Frankrike tex har ett sunt förhållande till "sprit" ?"
Har de?
Har inga siffor men vet att jag läste att Frankrike har högst dödlighet av skrumplever i världen. Just en "sund" inställning till alkohol?
Och varför är inte våra ungdomar värda att skydda?
Är de inte värda det eller?
Sverige har ju faktsikt varit ett föregångsland när det gäller att bekämpa alkoholmissbruk. Är det fel det?
Och det äri unga år missbruk grundläggs - man vaknar inte bara upp endag sittandes på A-lagarbänken. Det tar många år för de flesta att hamna där.
Oherregud dessa människor som tror att konkuranc är lösningen på alla problem....
Bor i Skåne... och ser vad det är som finns på "Ica" i damnark inte direkt ngn högre kvalitet jämfört med bolaget
Varken när det gäller vin eller spritsorter!
När det gäller kvalitet så är priserna HÖGA det är så illa att tex Millers Öl är dyrare i Danmark i Dkr OM man ens hittar än vad det är i Skr på bolaget en single malt .. visst kanske ngt billigare MEN inte på "ica" då blir det spiritus butiken
Samma sak med många länder Ex 16Årig Oban i Skotland kostade då omräknat 375:- och bolaget 425:-
Ciccin3: Nu blev jag lite förvirrad, vet inte vilken del du håller med mig om Om du nu ens höll med mig
Får gärna förklara i alla fall
Det är inte en prissänkning jag är intresserad av, det är möjligheten att få köpa min sprit när jag vill, även klockan 16 en lördag.