• Ciccin3

Avskaffa systembolaget?

Ja!
    Bort med spritmonopolet, helst igår men idag går också bra.

Lit de parade
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-14 18:38:32:
    Och nej, jag vill inte avskaffa spriten.
    Jag vill köpa den på Ica.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Avskaffa systembolaget?
  • Kaxmaja

Här i Norge kan man köpa all cider och öl i matvarubutiken vill man däremot ha vin eller sprit får man gå till vinmonopolet och handla de där

• IlsaBlackWidow

Är det svårt att planera lite eller är det många som impulspimplar på söndagar?

• Ciccin3
    IlsaBlackWidow skrev 2007-01-14 19:46:58 följande:
    Är det svårt att planera lite eller är det många som impulspimplar på söndagar?
    Det handlar inte om att det är planerandet som gör mig irriterad.
    Det är att jag inte är betrodd att klara av att köpa en flska vin en söndag, eller en lördag efter klockan 15.
    Idioti.
    Lit de parade
  • Nikegumman

Jag håller helt med Ciccin3 och Ella!!! Bort med systembolaget!! Vill också kunna köpa min alkohol på ica/statoil osv osv. . som sagt som man kan göra i hela världen förutom här!

• Ciccin3
    stjernfall skrev 2007-01-15 01:04:48 följande:
    Jag tycker dom kanske sluta sälja alkohol överhuvudtaget i detta land.
    Skulle en socialdemokratisk regering säkert kunna få för sig. Inget förvånar mig när det gäller dem längre.
    Lit de parade
  • Jen nifer

Vi har ju sett hur det går med tobaken när den får säljas i alla butiker..

Jo många många butiksägare misssköter sig o de slutar med att minderåriga har lätt att skaffa tobak.

precis samma sak kommer hända med alkoholen, Så ja tycker faktist man kan pallra sig till systemet de är en så stor uppoffring om man tänker på vad det kan ge

Plussade 18/5. !
  • Ciccin3
    Jen nifer skrev 2007-01-15 01:06:24 följande:
    Vi har ju sett hur det går med tobaken när den får säljas i alla butiker..Jo många många butiksägare misssköter sig o de slutar med att minderåriga har lätt att skaffa tobak.precis samma sak kommer hända med alkoholen, Så ja tycker faktist man kan pallra sig till systemet de är en så stor uppoffring om man tänker på vad det kan ge Plussade 18/5. !
    Men tobaks säljs inte under kontrollerade former, vilket spriten skulle kunna göra. Vilket vi påpekat i tråden.
    Lit de parade
  • hillson

Nej...Tycker det är bra som det är..

• Grisling

Öl och vin ock sånt kan vi väl få köpa i en vanlig affär?
    Men jag tycker man kan ha systembolaget kvar för starkspriten och ett större sortiment av öl, vin, likör etc.

Svar på tråden Avskaffa systembolaget?