• Svar på tråden Järngänget i Malmö del 11
  • Mamma Mio

Ja spiralen fungerar finfint
    Faf har nog lite associations problem eftersom hon nog inte tänker på annat än att själv få bli gravid

Jag blev mest illamående när jag tänkte på att det kan vara så att det fanns en pedofil i den fantastiske sångaren......

Jag hoppas det inte är så......

Jag är vaken och pigg, så jag fick gå upp...tänker ägna en morgonstund åt tvättstugan.
    men först surfa ett tag...skönt att alla sover.

Mimmi är torr 24/7 nu!
    Blöjor till salu!

(vann vi?)

Ngn som tänker på Katla??+ Näää, inte tänker vi på de stackarna som måste bada i 30 gradigt vatten....glasklart vatten, och äta frächa räkor och thai mat.....

• Full av förhoppning

Nej Katla vann väl, hon har väl varit blöjfri i hundra år nu

Jag skulle få sova idag för jag inte sovit nåt typ sen inbrottet och mår skit, så Thomas lämnade Isabelle i förskolan idag.... men så kvart i nio ringer någon med skyddat nummer så jag vaknar och inte hinner svara... och då det var skyddat så kan jag inte ringa upp och eftersom risken är stor att de ringer igen, kunde jag inte somna om Är sååååååååå trött!

• Mamma Mio

Men FAF så komplicerad vardag du gör!
    Varför inte dra ut telefonen och gå och lägga sig?

• Full av förhoppning

Det var min mobil som ringde...jag är nojjig för att det ska vara från jobbet och jag får sån tramsig känsla av att jag gör nåt förbjudet som är hemma fastän jag inte är fysiskt "sjuk"... svårt att förklara...

Jag gick och lade mig igen och försökte somna, men det lyckades inte.. Kanske sover middag lite senare...
    Ska äta nu och titta till lille Roland.

• Sommarlycka

Njae, Katla vann nog men Mimmi är en god tvåa Hemlis
    Matilda har varit torr dagtid sedan i sommras men har fortfarande dyblöt blöja på morgonen. Hon säger själv att hon vill sluta med blöja på natten men JAG är inte riktigt redo än. Pallar inte gå upp och kissa med henne mitt i natten. Har tillräckligt med avbruten sömn med en liten Maximilian som vill amma stup i kvarten på natten.

Mätte Matilda hemma igår 91 cm (2 år & 8 månader).

Maximilian är nu 7½ månad och visar inga tendenser till att krypa... Han är bra på att åla sig fram och han är jätteduktig på att gå om man håller honom i händerna. Har hört att barn som "hoppar över" krypstadiet ofta är sena/får problem med talet.  Känner faktiskt barn där det stämmer. Någon som vet om det bara är slumpen eller det faktiskt kan stämma.

Trevlig helg på er alla!

Binis det här huset är det men vi hoppade över visningen. Det var redan uppe i 3,6 miljoner!!!
    http://www.hemnet.se/search/maklarutbud/object_frame.asp?objektid=3504916&service=hemnettogp&caller=main&area=13&kommun=157&oresundssok=&url=http://www.bostad.dn.se/bostadsborsen/sok/results/

• Sommarlycka

Ok, fungerade inte.
    Vegeholmsgatan 6 i Limhamn om du kikar på hemnet

• Mamma Mio

OJ SL! Detta hus gillade jag skarpt, hade gärna tagit det själv!

På mån ska vi dock kolla på hus i Järavallen, nybyggt denna gång vid golfklubben i Barsebäck...får väl se om det är lösligt. Ingen budgivning i alla fall!

• Full av förhoppning

Barn som inte ålar och kryper KAN få svårigheter med koncentration, koordination och simultankapacitet när de blir äldre. (Inte alla, men det finns samband) Därför är det bra om de ålar och kryper innan de börjar gå. Det handlar om att korsa mittlinjen i kroppen och lära hjärnhalvorna att "sammarbeta"

MEN om ett barn börjar att traska runt och hoppar över det med att krypa och åla så finns det inget man kan göra mer än att träna sånt när de blir äldre. Indianhopp och åla på marken etc...

Tips är att ha barnet på golvet så mycket som möjligt

Nu ska jag på tjejmiddag hos grannen.

Lycka till!

PS lille Roland dog i min hand innan jag skulle hämta Isabelle i förskolan . Ds

• Mamma Mio

FAF så då blev du frisk nu då?

Flört

Ok, jag gillar inte när man är hemma och är sjuk och sen kan gå på fest. Då fick jag sagt det!

Det är ju bla jag som betalar detta OskyldigPenga mun

Eller så är jag korkad som går och jobbar fast jag inte känner mej på topp.

Skrikandes

• Trulsa2

SL, vilket läckert hus! Trevligt område

Jag är ynklig i kväll, har ont i halsen... Ska lägga mig och vänta på att dottern ska ringa, innan hon tar bussen hem. Hon ska vara hemma vid halv ett (huuu orkar inte vara vaken till dess.) Skönt med små barn som sover tryggt i sängen..

Svar på tråden Järngänget i Malmö del 11