• Svar på tråden Järngänget i Malmö del 11
  • Filur

Faf: Tack själv för igår, det var skönt med en promenad i det underbara vädret

När vi kom hem från skogen sa Moa att hon var kissig, vi skyndade oss in drog ner byxor och blöja och DÅ kissade hon. Vi var inte snabba nog men hon börjar iaf förstå att hon ska gå på toaletten. Hon har dock inte kontrollen att hinna på toaletten om hon är för långt ifrån. Det hann bli ett par nerkissade byxor till innan hon kom in för kvällen. Hennes syster blev inte så glad, Moa hade tagit på sig en egen sko och en av Emilys och de blev blöta när hon kissade Skrattande

I eftermiddag ska jag till läkaren, fick inte tid i Malmö hos läkaren som opererade utan ska till en annan i Trelleborg. Min sjukskrivning gick ut igår, får se hur det blir nu.

• Mamma Mio
    HemlisHej alla...Mimmi har feber, ont i magen, spydde en gång i natt-
    Suck...och jag som skulle jobba idag, hela dagen. Fick boka om samtalen till torsdag...hoppas vi är friska då

Gissa hur ledsen hon var i natt..hon skulle ha första gympan med gympakläderna...hon böla...vill till gympa flera gånger i natt.
    Det första  hon sa i morse: gympa kläderna...så hon fick dressen på sej--satt och frossade i tyllkjol.

Nåja...visning 3+6 maj- Kommer du Katla?
    Blir en bedrift och se om vi kan få ordning på hela huset på en gång.
    Sa till Tim att han får ta och bo hos ngn annan den veckan...FAN vad en 16 åring skitar ner och slänger kläder omkring sej.
  • AnnaOnIce

Har nu bokat värdering av vår lght ! De kommer imorgon.... huh.. nervöst...
    Har även bokat bankkontakt för att kolla vilka lån vi kan ta mm...

Jag blir inspirerad av alla försäljningar här

Tur ändå att man inte är tvingad att köpa o sälja förrän man skriver på!

1 Hur gamla är era hus?
    2 Hur mycket har ni renoverat?
    3 Blev det som ni trodde det skulle bli / vaddå?
    4 Är du nöjd med huset?
    5 Saknar du city?
    6 Känner du dig gammal? (skratt)

Kram!

• AnnaOnIce

Ska förhandla ner !!!! räntan imorgon hos banken! Vad ha rni för ränta?

Vi hade 3% och nu har vi 4,4% på 1år... Den ska ner !
    Samtidigt är det väl läge att binda lite längre f¨ro jag tror räntan går upp, vad tror ni?

• Trulsa2

1 Hur gamla är era hus? - 1991
    2 Hur mycket har ni renoverat? - Oljat in trädäcket, byggt en koja...
    3 Blev det som ni trodde det skulle bli / vaddå? - Helt ok!
    4 Är du nöjd med huset? Ja, varje dag!!!
    5 Saknar du city? - Jag trodde jag skulle det, men svaret är NEJ!
    6 Känner du dig gammal? (skratt) - Husägare håller sig unga, vi har alltid fullt upp .

Lycka till Anna!

Vi ska också lägga om (binda nytt!) lån om ett par veckor. Har dålig koll på räntan... Vet bara att den har höjts och vi tror inte på någon sänkning nu. Om man inte har alltför stora lån och goda marginaler varje månad så behöver man ju inte binda.

• Mamma Mio

1 Hur gamla är era hus?
    1988

2 Hur mycket har ni renoverat?
    Badrum, kök, hall.....eh ALLA rum faktiskt, i olika omgångar dvs fler än en!

3 Blev det som ni trodde det skulle bli / vaddå?
    Vi är nöjda med huset, särskilt altanen, sommartid då! Köket är bra!

4 Är du nöjd med huset?
    Ja.....orkar inte köra en ny runda med alla renoveringar på samma hus=nytt hus+ett rum till!

5 Saknar du city? EhhhNEJ! Hur ska man hinna ha nytta av city?Vi har ju Center syd, dessutom nära till Nova Lund och hela Lund.

6 Känner du dig gammal? (skratt)
    Just idag lastgammal och gaggig-ska nog dra ut spiralen.
    Sen är ju Mimmi sjuk....jag har nattvakat som ni vet=1000 år minst.

• Katla

MM och ni andra... var köpte ni spa-påsen ni gav mig på examen?? Jag behöver meeeerrrrr..... Den är så jävla bra att jag badar ofta varje dag nuförtiden.

Saknar er, tjejer...

Knaprar på morot...
  • Full av förhoppning

1 Hur gamla är era hus? Byggt 1967

2 Hur mycket har ni renoverat? VI har renoverat sovrummet och Isabelles rum men förra ägarna har gjort om och renoverat grejer också

3 Blev det som ni trodde det skulle bli / vaddå? Det blev superbra och vi är mycket nöjda med det vi har gjort.

4 Är du nöjd med huset? I det stora hela så absolut ja, men sen är det alltid saker man kan förbättra. Så småningom ska vi inreda ovanvåning och bygga om köket och fräscha upp vardagsrum och hall då det går ihop med matplatsen

5 Saknar du city?
    Nej jag kommer ju till Burlövs center, Nova lund och till Malmö city på ca 11 minuter.

6 Känner du dig gammal?
    'Nej absolut inte... kan inte fatta att jag blir 29 idagarna

Fuck me if im wrong, but i think you want to kiss me
  • Mamma Mio

Hej svejs...lämnade Mimmi med lite feber i går. BAD jag vet. Men kunde inte klara det utan passning igår. Hämtade henne .13.30. Förstod att det var jobbigt för henne.

Idag har hon ingen feber och är pigg och glad.

Hofterups sämsta mamma
  • mejram

BAD här också. Har proppat i Linnea Ipren, Cocillana och nässprej i kväll i hopp om att hon är pigg som en lärka i morgon bitti, kan inte vara hemma från jobbet heller...

Det löser sig sa hon som sket i vasken
  • Mamma Mio

Oj...en usel mamma till!
    Vi kan bilda klubb!

• Full av förhoppning

Isabelle har prickar på ryggen, bröstet och armarna. För små och "ickeblåsliknande" för att vara vattkoppor.... hmmm....
    Vi ska till BVC på 2,5 årskontroll på fredag så jag får fråga då.

Hon har haft blöja i förskolan men haft den torr i princip hela dagen och gått på toa... och här hemma har hon gått i trosor och kissat på toa 5 ggr och bara en gång på golvet *stolt*

Jag mår kasst... ont i bihålor och i munnen och huvudet och foten och har mensvärk. Trött som en gnu och på pissigt humör. Det blir nog ingen kul födelsedag i morgon...

Hoppas ni mår bättre

• Cookie

Grattis på födelsedagen i förskott FaF! Trodde att det bara var min Alva som i hela världen fyller år den 19/4! Alva blir tre år - vad blir du? (Nej, du behöver inte svara...)

Hälsningar från en mamma som är så trött så trött och som tänkte göra fint i lägenheten med anledning av dagen i morgon men som nog får fokusera på ballonguppblåsning och presentinslagning - en treåring ser väl inte dammråttorna va?

• Full av förhoppning

Tack Cookie! Jag fyller 29 år "idag"

Vet en flicka som blir 1 år idag också

Svar på tråden Järngänget i Malmö del 11